عصر بازار

نقش بیمه‌ها در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بیمه‌های خدمات درمانی به تعهداتشان عمل کنند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و پرداخت مابه التفاوت آن با ارز آزاد به صورت ریالی به بیمه‌ها، ایده خوبی است.

نقش بیمه‌ها در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز 4200 تومانی دارو گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و درحال حاضر گزارشاتی مبنی بر قاچاق دارو به کشورهای همسایه وجود دارد.

    وی در ادامه افزود: اگر بیمه‌های خدمات درمانی به تعهداتشان عمل کنند، حذف ارز 4200 تومانی دارو و پرداخت مابه التفاوت آن با ارز آزاد به صورت ریالی به بیمه‌ها ایده خوبی است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیمه‌های خدمات درمانی باید به تعهدات خود عمل کنند، گفت: البته تاکید می کنم که بیمه‌های خدمات درمانی هم باید به تعهدات خود عمل کنند. متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که بیمه‌های خدمات درمانی وظایف فعلی خود را به درستی انجام نمی‌دهند. به اعتقاد بنده نظارت بر بیمه‌ها باید افزایش یابد و بخش درمان از بیمه جدا باشد.

    وی ادامه داد: شفافیت هم موضوع دیگری است که بیمه‌های خدمات درمانی فاقد آن‌ هستند. اگر این شفاف‌سازی به عمل نیاید و مردم ندانند که بیمه‌ها چه خدماتی باید به ارباب رجوع های‌شان بدهند، وضعیت بیمه بهتر نخواهد شد.

    نماینده مردم رزن در مجلس در پایان تصریح کرد: ارز 4200 تومانی دارو هم باید در قالب سامانه شفافی به بیمه‌ها داده شود و بیمه‌ها به وسیله آن پوشش بیمه‌ای خود را گسترده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی