عصر بازار

طلا در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در بیش از یکماه است

عصر اعتبار- در مبادلات روز جمعه -۲۵ سپتامبر به دلیل احیای امیدواری ها برای اجرایی شدن محرک های اقتصادی بیشتر، قیمت جهانی طلا کمی رشد کرد ،هر چند فلز زرد به دلیل فشار دلار در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی خود در بیش از یک ماه است .

طلا در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در بیش از یکماه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلای بازار نقدی( 40 دقیقه پیش ) با 0.1 درصد رشد به 1869.47 دلار در هر اونس رسیده بود ...اما تا به اینجای مبادلات روز جمعه برای هفته افتی 4.1 درصدی ثبت کرده است .در بازار روز پنج شنبه طلا 8.5 دلار معادل حدود 0.5 درصد رشد ثبت کرد و در رقم 1876.90 دلار در هر اونس بسته شد که نخستین افزایش روزانه پس از سه روز کاهش متوالی قیمت بود.

    طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.4 درصد کاهش در رقم 1879.30 دلار در هر اونس قرار داشت .

    شاخص ارزش دلار هم که بهترین عملکرد هفتگی خود از اوایل آپریل را ثبت کرده با رشدی 1.5 درصدی برای یک هفته باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی شد .

    لاکلان شاو،رییس بخش تحقیقات کالایی در بانک ملی استرالیا گفت :" احیای شاخص دلار عاملی کاهشی برای تمام فلزات گرانبها بوده است .همچنین عاملی دیگری که بر چشم انداز قیمت طلا تاثر گذار است  سولات در مورد بسته حمایتی بعدی در امریکا و همچینین توافق و یا عدم توافق بر سر این بسته حمایتی بوده است ."

    یک قانونگذار کلیدی روز پنجشنبه اعلام کرد ،دموکرات ها در مجلس نماینگان ایالات متحده در تلاس برای تحقق بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری هستند که می تواند رای گیری در مورد آن در هفته آینده انجام شود .

    مقامات فدرال رزرو ، به خصوص جروم پاول ، رییس بانک مرکزی  امریکا در چندین اظهار نظر برای عموم از دولت امریکا درخواست کردند تا حمایت های مالی بیشتری را انجام دهد .

    اجرایی شدن محرک های اقتصادی بی سابقه از جانب بانک های مرکزی جهان و رساندن نرخ های بهره به نزدیک صفر درصد آنهم به هدف مقابله با تاثیرات مخرب پاندمی به طلا که معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود کمک کرده تا اینجای سال رشد قیمتی بیش از 20 درصد را تجربه کند .

    بر اساس امار به شکل غیر منتظره ایی تعداد افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری امریکا در هفته گذشته افزایش یافته بود که این نشان می دهد روند ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان در حال از دست دادن قدرت خود است .

    بورس طلای شانگهای چین اعلام کرده به دلیل تعطیلات ملی پیش رو ، سرمایه گذاران باید برای فعالیت در بازار برخی اقدامات را انجام دهد که تهیه برنامه های احتمالی ریسک ، افزایش آگاهی از خطرات ، مدیریت در میان نوسانات قیمت طلا موقعیت گیری های معقول و سرمایه گذاری منطقی را شامل می شود .

    در جایی دیگر از بازار ، نقره با 0.6 درصد افت به 23.07 دلار در هر اونس رسید و پلاتین با 0.6 درصد صعود به 854.13 دلار در هر اونس مبادله شد ..هر دو فلز در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود از میانه ماه مارس هستند....پالادیوم نیز با دستاوردی 0.2 درصدی در رقم 2229.92 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو