عصر بازار

تحلیلگر شورای جهانی طلا:

تقاضای سرمایه گذار هنور هم می تواند طلا را به سطوح بالاتر ببرد

عصر اعتبار- بازار طلا با فشار فروش قابل توجه فروش روبرو شده است ،چراکه قیمت ها به زیر سطح حمایت روانی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس کاهش یافته اند، با این حال ، یک استراتژیست بازار نگران اقدام اخیر قیمت فلز زرد نیست.

تقاضای سرمایه گذار هنور هم می تواند طلا را به سطوح بالاتر ببرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ،جان رید ، استراتژیست ارشد بازار شورای جهانی طلا در مصاحبه ای با کیتکو نیوز ، در حاشیه مجمع مجازی طلای دنور ، گفت که پس از روند صعود طلا به بالاتر از 2000 دلار در هر اونس ، اصلاح  قیمت ها در این مرحله یک حرکت سالم خواهد بود.

    رید خاطرنشان کرد که ریسک حال حال حاضر در بازار این واقعیت است که بازار طلا فقط یک ستون پشتیبان دارد؛ "تقاضای سرمایه گذاری"....... وی افزود که در 35 سال فعالیت خود در صنعت طلا ، هرگز مانند شرایط فعلی دوگانگی بزرگتری بین تقاضای سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس ، در مقایسه با بازارهای فیزیکی ، ندیده است.

    وی گفت: "ما نیمه اول سال شاهد فروپاشی کامل تقاضای مصرف کننده بودیم.( به دلیل پاندمی )"... "خوشبختانه ، تقاضای سرمایه گذاری خارجی ، به ویژه ازجانب آمریکای شمالی و اروپا ، برای جبران ضعف مصرف کننده بیش از اندازه کافی بوده."

    اگرچه با از بین رفتن بخشی از تقاضای سرمایه گذاری ، قیمت طلا کاهش یافته است ، رید گفت که سرمایه گذاران باید  نوسانات فعلی را نایدیده بگیرند و به روند طولانی مدت توجه کنند.

    وی گفت: "بخش سرمایه گذاران فلز قدرت خود را به من نشان داده اند و من انتظار دارم تعدل و تراز تقاضای سرمایه گذاری در  2020 و سال آینده نیز قوی باشد." "در حال حاضر ریسک و عدم اطمینان بیش از حدی وجود دارد و این معمولاً محرک بسیار قوی برای جریان سرمایه گذاری است."

    این تحلیلگر اضافه کرد که او انتظار دارد نرخ های بهره در آینده قابل پیش بینی پایین باقی بمانند ، که این یک حمایت قابل توجه دیگر برای این فلز گرانبها است.

    وی گفت: "من در در تعجبم که آیا هرگز دوباره شاهد افزایش نرخ بهره خواهم بود ،با توجه به اینکه آنقدر هم پیر نیستم."

    انتظار می رود که نه تنها تقاضای سرمایه گذاری سالم باقی بماند ، بلکه رید گفت که پس از متزلزل شدن بازار طلا توسط بحران زنجیره تامین در آغاز همه گیرپاندمی، فعالیت ها هم همچنان رو به بهبود است. وی خاطرنشان کرد که اختلاف قیمت بین معاملات آتی طلای کومکس و قیمت های نقدی به هم نزدیک شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی