عصر بازار

حمایت بانک مرکزی اروپا از راه‌اندازی یورو مجازی

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا می تواند جایگزینی برای ارزهای مجازی خصوصی برای شهروندان اتحادیه اروپا باشد.

حمایت بانک مرکزی اروپا از راه‌اندازی یورو مجازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک در حال بررسی مزایا و خطرات استفاده از ارز دیجیتال است.

    طبق گفته لاگارد، یوروی دیجیتال می‌تواند به جای جایگزینی پول نقد، استفاده از پول سنتی را تکمیل کند. ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا می تواند جایگزینی برای ارزهای مجازی خصوصی برای شهروندان اتحادیه اروپا باشد.

    به این ترتیب، اطمینان حاصل می‌شود که پول حکومتی در مرکز سیستم پرداخت اروپا باقی می ماند. این اظهارات لاگارد در شرایطی ایراد شد که قانونگذاران و دولتها نگرانند یک ارز مجازی محبوب قدرت بانک های مرکزی را برای کنترل سیاست های مالی تهدید کرده و باعث دور شدن مردم از پول سنتی شود.

    کریستین لاگارد در سپتامبر 2019 در یک سخنرانی دیگر اعلام کرده بود دولت های خارجی در نوآوری های سیستم های پرداخت پیش قدم هستند چون هیچ زیرساخت یکپارچه‌ای در اروپا وجود ندارد ولی یک یوروی دیجیتال این امکان را به اتحادیه اروپا می دهد که این کمبود را جبران کند. به علاوه، می‌توان از یوروی دیجیتال برای پرداخت های روزانه استفاده کرد و آن را در اختیار تعداد وسیعی از مردم قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی