عصر بازار

شکاف‌های دستمزد برای اقتصاد آمریکا تریلیون‌ها دلار هزینه دارد

عصر اعتبار- ایالات متحده سالیان درازی است که با تبعیض نژادی و شکاف‌های دستمزدی درگیر است، اگر در ۲۰سال گذشته این مشکلات را برطرف کرده بود، امروزه تریلیون‌ها دلار از نظر اقتصادی جلوتر بود.

شکاف‌های دستمزد برای اقتصاد آمریکا تریلیون‌ها دلار هزینه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل ازاقتصاد آنلاین ؛ سیتی گروپ، به تازگی گزارشی را منتشر کرده که تخمین می‌زند تبعیض نژادی از سال 2000 برای اقتصاد ایالات متحده 16تریلیون دلار هزینه داشته، در حالی که عدم موفقیت در از بین بردن شکاف‌های دستمزد منجر به از دست رفتن 12تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی شده است.

    این گزارش در ارقام اولیه خود به این موضوع پی برد که تامین وام عادلانه برای کارآفرینان سیاه‌پوست، منجر به کسب درآمد 13تریلیون دلار می‌شد.

    از بین بردن شکاف دستمزد سیاه‌پوستان، 2.7تریلیون دلار به اقتصاد می‌افزود، در حالی که دسترسی بهتر به مسکن و آموزش به ترتیب منجر به اضافه شدن 218میلیارد دلار و 113میلیارد دلار دیگر می‌شد.
    پربیننده ترین

        مذاکرات محرمانه ایران و ترامپ در عمان
        افشای طرح خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ
        آمریکا پس از انتخابات با ایران چه خواهد کرد؟
        آزادی 31هزار زندانی فلوریدایی برای رای به بایدن
        انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد ایران

    در حالی که سطح تبعیض نژادی برجسته شده در این گزارش متغیر است، بیماری همه‌گیر آن را بدتر کرده است. بحث نژاد، بخش عمده‌ای از مشکل بوده اما عناصر دیگری نیز وجود دارد.

    اگر شکاف دستمزد مردان سفیدپوست- زنان سفیدپوست در دو دهه گذشته بسته می‌شد، برای اقتصاد ایالات متحده 5تریلیون دلار ایجاد می‌کرد.

    همچنین، شکاف درآمدی بین مردان سفیدپوست و سیاه‌پوست و اسپانیایی زبان‌ها نیز عظیم است، و اگر 20 سال پیش از بین می‌رفت، 7تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی افزوده می‌شد.

    بر اساس گزارش سیتی گروپ، امروزه اگر شکاف‌های ذکر شده بسته شوند، در طول چهار سال آتی، 5تریلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده اضافه می‌شود که نرخ رشد سالانه 0.4درصدی را به دنبال دارد.

    در نمودار ارائه شده، تخمین میزان اضافه شدن به تولید ناخالص داخلی آمریکا در صورتی که شکاف‌های دستمزدی اشاره شده 20سال گذشته بسته می‌شد، را مشاهده می‌کنید؛

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی