عصر بازار

پلیس فتا هشدار داد؛

کلاهبرداری با «ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان»

عصر اعتبار- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات مبنی بر ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند.

کلاهبرداری با «ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه "ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان" نیازمند درخواست و ثبت نام از سوی دانشجویان است، متقاضیان آگاه باشند صرفاً جهت ثبت نام به آدرس‌های اصلی اعلامی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

    وی با اشاره به اینکه افراد داوطلب نباید به آدرس‌هایی که در قالب تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که از سوی افراد ناشناس در این رابطه ارسال می‌شود، توجه کنند، تصریح کرد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و بیشتر این لینک‌ها ضمن هدایت افراد متقاضی به صفحات فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی طعمه‌های خود، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.

    معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا عنوان کرد: با توجه به تجربه " ارائه اینترنت رایگان ویژه دانش آموزان" و تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی، سودجویی کلاهبرداران از این طرح ابلاغی متصور است.

    این مقام مسئول به دانشجویان هشدار داد: با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای آموزشی پلیس فتا، فریب کلاهبرداران را نخورند.

    سرهنگ پاشایی تصریح کرد: پلیس فتا در اقدام پیش دستانه، تخلفات این حوزه را زیر نظر دارد و در صورت رصد و مشاهده موارد مجرمانه بلافاصله با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

    این مقام انتظامی از شهروندان خواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را با آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی