عصر بازار

دکتر شیری خبرداد:

فعال‌سازی خدمات جدید برای باجه‌های روستایی پست‌بانک‌ایران به‌مناسب روز روستا

عصر اعتبار- دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در گفتگوی آنلاین با کارگزاران باجه‌های بانکی روستایی که به مناسبت روز روستا و عشایر و از طریق شبکه‌های اجتماعی این بانک در آپارات و اینستاگرام انجام شد ضمن تبریک این روز به آنان از فعال‌سازی خدمات جدید برای باجه های روستایی خبرداد.

فعال‌سازی خدمات جدید برای باجه‌های روستایی پست‌بانک‌ایران به‌مناسب روز روستا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل ازروابط عمومی پست بانک،تصویر وی ابتدا ضمن اشاره به چالش‌های پیشروی باجه‌ها در اوایل سال گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بخشی از مشکلات رفع شده و بخش دیگر نیز در بلندمدت طبق برنامه‌ تدوین شده مرتفع خواهد شد.
    شیری با اشاره به خدمت‌رسانی 5 هزار و 573 باجه بانکی فعال درسطح کشور تأکید کرد: طی هیجده ماه گذشته باجه‌های پست بانک ایران توانسته‌اند رشدی حدود 150درصدی منابع و همچنین رشد بیش از 2/5 برابری سرانه منابع را در کارنامه کاری خود ثبت نمایند که این امر با رفع برخی از چالش‌های باجه‌های بانکی روستایی محقق شده است.
    وی عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم طی این مدت موجب تحول در کسب‌وکار‌های کارگزاران باجه‌ها شده و روز به روز بر رونق فعالیت‌های آنان بیافزاییم. اما هنوز در ابتدای کار هستیم و برنامه‌های تکمیلی در آینده اعلام می‌شود.
    مدیرعامل پست‌بانک در ادامه به تشریح اهم اقدامات در حوزه باجه‌های بانکی پرداخت و گفت: راه‌اندازی سرویس‌های پایا برای بیش از 75درصد باجه های بانکی، تسویه آنی صندوق دستگاه‌های خودپرداز(ATM) برای بیش از یک هزار و 100دستگاه، دریافت اقساط تسهیلات توسط باجه‌ها، سرویس چکاوک برای وصول آنی چک‌های واگذاری سایر بانک‌ها برای بیش از 2 هزار باجه‌بانکی با قابلیت رسوب منابع ارزشمند، اجرای طرح نیکان با قابلیت پرداخت تسهیلات به مشتریان، ایجاد سطح دسترسی و ویرایش اطلاعات مشتریان برای باجه‌های درجه یک و دو و فعال‌سازی شماره مشتریان برای تمامی باجه‌ها از اهم اقدامات انجام شده برای ارتقاء باجه های بانکی در سال 1398 بوده است.
    شیری با اشاره به نامگذاری سال 1399در پست بانک ایران به‌نام سال باجه‌ها و ثبت سوم شهریور به‌نام روز باجه‌ها در تقویم این بانک، به بیان مهمترین اقدامات بانک در سال‌جاری برای باجه های بانکی پرداخت و ‌اظهارداشت: افزایش سقف انتقال وجه در باجه‌های درجه یک و دو از 50 میلیون ریال به 150 میلیون ریال و باجه‌های درجه 3 و 4 از 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال، توسعه سرویس چکاوک برای 2هزار باجه دیگر و ارائه این سرویس در 4 هزار باجه بانکی روستایی، راه‌اندازی دبیرخانه اتوماسیون اداری برای باجه‌ها جهت تعامل نزدیک آنها با سرپرستی و شعب ناظر و دسترسی آسان آنان به برنامه‌های آموزشی و همچنین ابلاغ سریع و آنی دستورالعمل‌ها و طرح‌های بانک، راه‌اندازی آزمایشی سرویس صدور کارت آنی در باجه‌های منتخب و گسترش تدریجی آن به سایر باجه‌ها و طرح تجهیزمنابع ممتازان با دریافت کارمزد نیم‌ درهزار مازاد بر کارمزدهای متعارف از مهمترین اقداماتی است که از این ماه برای باجه‌های بانکی روستایی عملیاتی می‌شود.
    وی افزود: ایجاد دسترسی به مدیریت کارت، امکان فعال‌سازی اینترنت بانک، همراه بانک، پیامک، تلفن‌بانک و صدور رمز اول و دوم برای تمامی مشتریان روستایی باجه‌ها و ایجاد دسترسی برای مشاهده شماره کارت و مسدودی کارت، فعال‌سازی سرویس الکترونیکی بین‌بانکی ساتنا برای باجه‌های درجه یک و دو در گام اول، فراهم نمودن امکان دسترسی به سامانه استعلام بانک مرکزی برای استعلام وضعیت تسهیلات، چک و حساب‌جاری اشخاص و فعال‌سازی صندوق تمبر مالیاتی از دیگر خدماتی است که به زودی برای باجه های بانکی فعال می‌شود.
    وی با اشاره به اخذ پروانه فعالیت باجه‌های بانکی روستایی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری اعلام کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده درحال حاضر برای 60 باجه بانکی روستایی پروانه فعالیت صادره شده و اطلاعات بیش از 2 هزار باجه نیز در سامانه‌های بانک مرکزی بارگذاری شده که 1198 باجه آن درحال بررسی و اعطای مجوز به نام روستای محل فعالیت می‌باشد.
    شیری تصیرح کرد: هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت جهت تجهیز و توسعه باجه‌های بانکی روستایی جهت کارآمدکردن این باجه‌ها انجام شده و به صورت آزمایشی در 5 باجه استان هرمزگان این طرح عملیاتی شده و به سایر استان‌ها نیز تعمیم می‌یابد.
    مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درپایان تأکید کرد: اعتقاد راسخ دارم با برنامه‌ریزی منسجم و انجام به موقع امور می‌توانیم نقش باجه ها را در اقتصاد ملی به خوبی ایفاء نماییم. البته که نقش باجه‌های بانکی در اقتصاد روستایی به خوبی بر همگان اثبات شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی