عصر بازار

رییس جمهور:

بانک مرکزی درشرایط بسیارسخت ارز کالاهای اساسی و دارو را تامین کرد

عصر اعتبار- رییس جمهور گفت: بانک مرکزی در این شرایط بسیار سخت در ۶ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز کالاهای اساسی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی را تامین کرده است.

بانک مرکزی درشرایط بسیارسخت ارز کالاهای اساسی و دارو را تامین کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در بخشی از سخنان خود به افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه حجم و کیفیت خدمات دولت به روستاییان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط حدود دو برابر یا بیشتر از تمام خدمات ارائه شده به روستاییان از ابتدای پیروزی انقلاب تا روی کار آمدن این دولت بوده، مایه مباهات و افتخار ما است.

    رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت کشور متاثر از همه‌گیری کرونا و تحریم‌های بی‌سابقه گفت: نباید چشمان‌مان را بر روی شرایط موجود ببندیم و به هر بهانه‌ای سیل انتقادات را به سمت دولت روانه کنیم. همه مسئولان دولت با تمام توان مشغول تلاش هستند و شاهد آن همین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی بود که به مناسبت روز روستا افتتاح شد و طرح‌هایی است که روزهای پنجشنبه هر هفته افتتاح می‌شود و تا پایان دولت ادامه خواهد یافت.

    وی با اشاره به شرایط تحریم اظهار داشت: یک آدم خاصی که می‌بینیم به هیچ اصول و مقرراتی پایبند نیست. حتی به مقررات کشور و قانون و پروتکل‌های بهداشتی خودش هم پایبند نیست. یک آدم اینجوری که قانون کشور خودش را هم زیر پا می‌گذارد، همه مقررات دنیا را زیرپا می‌گذارد یک همچون آدمی آمده و یک توافقی را زیر پا گذاشته و با همه توان آمده برای اینکه نفت ایران به فروش نرسد و جلوی راهکارهای بانکی را بگیرد.

    روحانی با بیان اینکه در این شرایط داریم مقاومت و ایستادگی می‌کنیم، گفت: اینکه بگوییم بانک مرکزی ضعیف است و ارزش پول ملی کم و زیاد شده، بانک مرکزی چه کار کند شما راه‌حل بدهید. بانک مرکزی در این شرایط بسیار سخت، 5 میلیارد و 300 میلیون فقط برای کالاهای اساسی در این 6 ماه پرداخت کرده است. بانک مرکزی در این 6 ماه یک میلیارد و 400  میلیون برای بهداشت، درمان، دارو، تجهیزات پزشکی، ارز را تأمین کرده است.

    رییس  جمهور ادامه داد: ارز اگر بیشتر بود، بهتر بود. همه می‌دانیم. در یک شرایطی که می‌توانستیم در سال 50، 60 میلیارد دلار، درآمد نفتی ما بود البته کم بود حالا یک سالی بود که اصلاً درآمد نفتی ما 120 میلیارد بود سال 90 تقریباً 118 ، 120 میلیارد در یک سال بوده حالا سال‌هایی که کم بوده 50، 60 میلیارد بوده در این شرایطی که هستیم می‌دانند، آنهایی که نقد می‌کنند می‌دانند شرایط ما چه است و این حرف‌ها را می‌زنند.

    وی افزود: البته اولاً مسئولین، وزرای ما همه استاندارها، مدیرکل‌های ما همه برای مردم توضیح دهند و واقعیت‌ها و شرایط را بگویند. حالا ممکن است بعضی از حرف‌ها را نشود روی آن حرف زد، بخاطر مصالح ملی، بخاطر اینکه دشمن سوء استفاده کند، بقیه را برای مردم باز کنیم و توضیح دهیم.

    روحانی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اهمیت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه آحاد جامعه، عمل به مقررات بهداشتی را وظیفه‌ای ملی، قانونی، عقلی و شرعی عنوان کرد و گفت: همه موظف هستیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و هیچ‌کس به هیچ دلیلی حق ندارد این مقررات را نقض کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی