عصر بازار

وصول ۶۷۲ هزار فقره چک رمزدار در مردادماه

عصر اعتبار- براساس آمار بانک مرکزی ۶۷۲ هزار فقره چک رمزدار در مردادماه ۹۹ در کشور وصول شد.

وصول ۶۷۲ هزار فقره چک رمزدار در مردادماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، براساس آمار بانک مرکزی، حدود ٦٧٢ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ‌ بر ١٣۰۰ هزار میلیارد ریال در مردادماه 99 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 18.7 درصد و 17.7 درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود ٢۰٤ هزار فقـره چک رمزدار به ارزشی بیش از ٧٢۰ هزار میلیارد ریال وصول شد.

    در ماه مذکور 47.8 درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (30.3 درصـد)، اصفهان (8.9 درصد) و خراسان رضوی (8.6 درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنـین 66.8 درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (55.4 درصد)، اصفهان (5.8 درصد) و خراسان رضوی (5.6 درصد) وصول شده است.

    چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

    حدود 8 میلیون و 400 هزار فقره چک در مردادماه 99 در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر ٧ میلیون و 700 هزار فقره عادی و حدود 700 هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ٩٢ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ٨ درصد رمزدار بوده است.

    در ماه مورد بررسی در کل کشور بالغ بر ٣۰٤٩ هزار میلیارد ریال چـک وصول شد که بالغ بر ١٧٤٩ هزار میلیاردریال چک عادی و بیش از ١٣۰۰ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور 57.4 درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و 42.6 درصد رمزدار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی