عصر بازار

بلک راک اعلام کرد :

در شرایط فعلی طلا پرچینی برای نرخ بهره های کم است نه ریسک های بازار

عصر اعتبار- طبق گفته مدیر بزرگترین صندوق مدیریت دارایی جهان ، در چند ماه گذشته بازار طلا به یک پرچین در برابر افت نرخ بهره تبدیل شده است و این دارایی نقش کمتری را به عنوان دارایی مکان امن سرمایه بازی می کند.

در شرایط فعلی طلا پرچینی برای نرخ بهره های کم است نه ریسک های بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعبتار» به نقل از کیتکو ،راس کاستریچ ، مدیر پرتفوی در صندوق تخصیص جهانی بلک راک ، هفته گذشته در گزارشی نوشت که در چند ماه گذشته ، طلا با بازارهای سهام رابطه مثبت داشته است. وی گفت که طلا در حال حاضر بتای 0.3 نسبت به بازارهای سهام دارد و در بیشتر یک پرچین در برابر نرخ بهره های پایین است، تامکان امنی برای سرمایه .

    توضیح اینکه:" بتا اندازه ابزار اندازه گیر نوسانات یا ریسک سیستماتیک یک اوراق بهادار یا نمونه کارها در مقایسه با کل بازار است و در بررسی عملکرد سرمایه استفاده می شود

    وی گفت: "این تغییر و گردش در همبستگی ها برای طلا غیر معمول نیست.( یعنی افت و صعود همزان با دارایی های با ریسک بالایی همچون سهام) در محیط های مختلف اقتصادی ، طلا می تواند رفتارهای بسیار متفاوتی داشته باشد. یک توضیح برای تغییر اخیر این است که هر دو مورد ،طلا و سهام به طور فزاینده ای نسبت به یک عامل مشترک واکنش نشان می دهند: یعنی سیاست فدرال رزو." ....."تا حدی که به انتظار سرمایه گذاران مربوط می شود چارچوب سیاست جدید فدرال رزرو به نفع تسهیل پولی و نرخ واقعی منفی است ، هر دو طلا و سهام به همین دینامیک اساسی و کلی پاسخ می دهند."

    اینکه این مورد برای چشم انداز سرمایه گذاری طلا چه معنی دارد. کا ستریچ گفت که او همچنان پتانسیل افزایش قیمت طلا را در شرایط نرخ بهره پایین می بیند. با این حال ، وی افزود که سرمایه گذاران ممکن است بخواهند از طلا به عنوان یک پرچین امن سرمایه استفاده کنند.

    "همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، وقتی نرخ واقعی منفی باشد و میزان هزینه فرصت نگهداری در درآمد از دست رفته کم شود ، طلا بهترین عملکرد را دارد. و همانطور که فدرال رزرو بارها و بارها تأکید کرده است ، احتمالاً این دقیقاً همان محیطی است که ما برای مدتی در آن خواهیم بود ". "همه اینها نشان می دهد که سرمایه گذاران باید در حال حاضر دست نگه دارند ، در ضعف های قیمتی به دارایی خود بیفزایند و از همه مهمتر ، به دنبال پرچین های دیگری برای کمک به کاهش ریسک سهام خود باشند."

    اظهارات کاستریچ در حالی بیان شد که به دلیل تغییر انتظارات از اقدامات محرک مالی ، نوسان قیمت طلا افزایش یافته است. هفته گذشته ،وقتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا توییت کرد که همه مذاکرات محرک را تا بعد از انتخابات لغو می کند ، بازارها ترسیدند. با این حال ، این موضع دیری نپایید زیرا او اکنون حمایت خود را از یک بسته کمک مالی 1.8 تریلیون دلاری اعلام کرده است.

    امیدها برای رسیدن به توافقی برای محرک قبل از انتخابات 3 نوامبر قیمت طلا را به بالای 1900 دلار در هر اونس رسانده است. طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر در زمان انتشار این گزارش در کیتکو هر اونس 1929.40 دلار معامله می شد که برای روز با 0.17 درصد افزایش روبرو شده بود.

    چه طلا یک پرچین در برابر سیاست پولی فوق العاده سست و بی سابقه باشد یا یک دارایی امن در زمان افزایش عدم اطمینان و آشفتگی بازارها ، بازار طلا امسال یک رکورد سرمایه گذاری بی سابقه را ثبت کرده است.

    هفته گذشته شورای جهانی طلا اعلام کرد حجم محصولات مبادله ای با طلا صندوق های تا به اینجای سال ،در سپتامبر از 1000 تن فراتر رفته است که این یک رکورد جدید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو