عصر بازار

مهمترین محرک های حرکت طلا حتی بعد از کشف واکسن نیز پابرجا هستند

عصر اعتبار- لوبو تیگر، تحلیلگر مستقل در بازار گفت که فشار ناشی از ترس نبود واکسنی برای پاندمی کرونا که به کاهش قیمت طلا منجر شد، بیش از حد واعقی تاثیر آن بوده است.

مهمترین محرک های حرکت طلا حتی بعد از کشف واکسن نیز پابرجا هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از کیتکو، این تخلیلگر ادامه داد :"من فکر می کنم این یکی دیگر از مواردی است که تاثیر آن بیش از حد واقعی بوده است . بله ، ما شاهد حرکت طلا در به دلیل عناوین خبری مروبط به واکسن هستیم ، من این را انکار نمی کنم ، اما تصور اینکه تمام حرکات طلای 2020 به  واکسن مربوط باشد، اشتباه است. "

    تیگر گفت ، مهمترین محرکهای اساسی طلا هنوز به سیاستهای پولی و مالی گره خورده اند.

    "ما از اواخر سال 2015 ، بسیار قبل تر از حضور پاندمی ، روند صعودی بی ثباتی داشته ایم. اما حتی روند صعودی اخیر و چشمگیرتر نیز پس از چرخش دیدگاه پاول در سیاست ها انتخابی آغاز شد. این اتفاق واقعاً به دلیل سیاست های پولی و مالی است ، ابتدا و مهمتر از همه با سیاست های پولی شروع شد.... این در مورد نرخ بهره واقعی منفی است. "

    تیگر خاطرنشان کرد: حتی اگر واکسنی نیز برای تولید معرفی شود ، باز هم زمان لازم است تا اقتصاد به شرایط عادی بازگردد ، و اصول اساسی حامی قیمت طلا تغییر نخواهد کرد.

    وی افزود: "واکنش های تند و کاهشی غیر ارادی (همچون زمانیکه به مفصل زانو ضربه وارد می شود ) هنوز هم می تواند در هنگام تولید واکسن اتفاق بیفتد و این موارد را باید به عنوان فرصت خرید تلقی کرد."

    "اگر نگران یک سقوط بزرگتر در بازار هستید ، ممکن است نخواهید در هر افت قیمتی خریدار باشید.... اگر متقاعد شده اید که یک بازار بزرگ سقوط خواهد کرد و حتی طلا و نقره را نیز متضرر خواهند شد ، پس شاید نخواهید اکنون در افت های قیمتی خرید کنید. اما اگر از آن اطمینان ندارید و اگر این احتمال را بعید می دانید ، مواردی از این قبیل ، جایی که افراد در واکنش به اخبار واکسن خیلی زود و به شکلی سریع طلا را می فروشند که البته  واکنش خیلی جالبی هم نیستند ، به نظر من از فرصت خرید ایجاد شده استفاده کنید. "

    تیگر سقوط دیگری در بازار که بر ارزش سهام و فلزات گرانبها تأثیر بگذارد را به عنوان یک احتمال مشاهده می کند ، اما به جای فروش قبل از این اتفاق ، او ترجیح می دهد در موقعیت هایی که دوست دارد بماند و در صورت بروز فرصت، فروش متوسطی را آنهم به شکلی آرام انجام دهد."

    "اولین موردی که می خواهم مطرح کنم این است که من شخصاً چیزی  را در زمان رو به رو شدن با سقوط نمی فروشم. من در بازار سهام اصلی نیستم ، بیشتر در سهام طلا و نقره هستم و فکر می کنم بدون در نظر گرفتن هر  نتیجه ایی ، اگر  سقوطی در راه باشد ترجیح می دهم سطح بیشتری از این دو سهام را خرید کنم  ."

    وی می افزاید که احتمال ادامه روند صعودی بازارها نیز وجود دارد.

    "تحت تاثیر همه آن پول های عظیم آسانی که می دانیم در راه هستند، ممکن است این سقوط ایجاد نشود، ممکن است فقط رشد به سطوح بالاتر را داشته باشیم و من از فروش ناشی از ترس سقوطی که هنوز معلوم نیست روی دهد یا نه و تماشاگر شدن عملکرد مطلوب آنها بعد از اقدام فروش خود متنفرم."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو