عصر بازار

رشد منفی اقتصاد فرانسه در فصل پاییز به دلیل موج جدید کرونا

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ رشد منفی خواهد داشت چرا که موج جدید شیوع ویروس کرونا بر فعالیت های تجاری تاثیر منفی شدیدی می گذارد.

رشد منفی اقتصاد فرانسه در فصل پاییز به دلیل موج جدید کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماه آخر سال 2020 رشد منفی خواهد داشت چرا که موج جدید شیوع ویروس کرونا بر فعالیت های تجاری تاثیر منفی شدیدی می گذارد.

    لومر در مصاحبه با رادیو اروپا، بدون اعلام هیچ گونه برآوردی از رشد اقتصادی گفت: در سه ماهه چهارم احتمالاً یک رقم رشد منفی خواهیم داشت... زیرا شیوع این بیماری همه گیر دوباره افزایش یافته و عدم اطمینان از آینده تحولات بین المللی از جمله انتخابات آمریکا و موضوع برگزیت وجود دارد.

    موسسه ملی آمار فرانسه در گزارش چشم انداز سه ماهه خود که اوایل اکتبر منتشر شد، پیش بینی کرده بود که دومین قدرت بزرگ منطقه یورو در سه ماهه چهارم رشد صفر درصدی را تجربه کند، در حالی که در پیش بینی قبلی رشد 1 درصدی را پیش بینی کرده بود.

    فرانسه در هفته های اخیر از رکورد موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-19 و ویروس کرونا خبر داده است. روز پنجشنبه، آزمایش کرونای 41661 نفر دیگر مثبت اعلام شد که پس از 32427 مورد روز شنبه، یک رکورد جدید است. مجموع موارد ابتلا در حال حاضر 999043 نفر است.

    در میان وخیم تر شدن وضعیت بهداشتی، دولت فرانسه تصمیم گرفت که منع رفت و آمد به 38 منطقه دیگر را گسترش دهد.

    اکنون از حدود 46 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیون نفری فرانسه درخواست شده است تا از ساعت 9 شب تا 6 صبح حداقل تا شش هفته در خانه بمانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی