عصر بازار

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر:

کاهش ادامه‌دار قیمت طلا تا انتخابات آمریکا

خرید و فروش در بازار طلا متوقف شد

عصر اعتبار- نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: روند نزولی قیمت طلا و سکه فردا هم ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز ۱۳ آبان ماه هم ادامه پیدا کند.

کاهش ادامه‌دار قیمت طلا تا انتخابات آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز 10 آبان‌ماه در صرافی‌ملی 27 هزار و 220 تومان فروخته شد. این قیمت نسبت به آخرین قیمت نقش بسته بر تابلوی صرافی ملی در هفته گذشته، هزار تومان کاهش داشته است. همچنین امروز قیمت طلای 18 عیار و سکه نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه به ترتیب 246 و 900 هزار تومان ارزان شد. همچنین انس جهانی طلا نیز حدود سه دلار کاهش یافت.

    در عین حال نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا کاهش خواهد یافت، به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل کاهش قیمت دلار قیمت سکه و طلا امروز هم ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا هم روند نزولی داشته باشد و این روند نزولی تا انتخابات آمریکا هم ادامه داشته باشد.

    مسعود یزدانی افزود: خرید و فروش طلا در بازار متوقف شده است. چون هم معامله‌گران و طلافروشان فروش را متوقف کرده‌اند و منتظر نتیجه انتخابات آمریکا و مسیر جهانی طلا و قیمت دلارند، هم مردم خرید را به بعد موکول کرده‌اند.

    چرا نوسان طلا خوابید؟
    او به چرایی کاهش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و افزود: در گذشته عده‌ای در اتاق‌های معاملات مجازی، طلا را کیلویی داد و ستد می‌کردند؛ در حالی که در عمل طلا فروخته نمی‌شد. هدف از این اقدام ایجاد نوسان در بازار طلا بود که با همکاری نیروی انتظامی بخشی از این اختلال‌گران دست‌گیر شدند. چنانچه باز هم این نوع شیطنت‌ها در بازار طلا رخ دهد، نیروی انتظامی با قدرت بیشتری وارد عمل خواهد شد.

    یزدانی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: امروز قیمت سکه طرح جدید با 800 هزار تومان کاهش با قیمت 13 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. نیم سکه با 400 هزار تومان کاهش در کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت. ربع سکه نیز با 300 هزار تومان کاهش با قیمت چهار میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد. همچنین سکه گرمی با 50 هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و 650 هزار تومان خرید و فروش شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو