عصر بازار

جریمه ۸۰ میلیون دلاری بانک سوییس

عصر اعتبار- شعبه جولیوس بائر بانک سوییس در زوریخ نزدیک به ۸۰ میلیون دلار در پرونده فساد فیفا جریمه شد.

جریمه ۸۰ میلیون دلاری بانک سوییس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایبنا، روز دوشنبه بانک سوییس اعلام کرد، شعبه جولیس بائر با وزارت دادگستری ایالات متحده توافق کرده که به اتهامات مربوط به نقش آن در فساد فیفا رسیدگی کند.

    این بانک پس از توافق با قرارداد پیگرد قانونی تعویق سه ساله، 79.7 میلیون دلار، پوشش جریمه های پیش بینی شده را در نظر گرفته است. جولیوس بائر گفت که انتظار دارد به زودی موضوع نهایی شود.

    سومین بانک خصوصی بزرگ سوئیس گفت که از سال 2015 در تحقیقات آژانس با ادعای پولشویی و فساد اداری در ارتباط با مقامات و شرکت های وابسته به فیفا و رسانه های ورزشی مرتبط و شرکت های بازاریابی با وزارت دادگستری همکاری کرده است.

    این ماجرا متعلق به دوران رییس اجرایی سابق، بوریس کولاردی است که اکنون در بانک خصوصی ژنو و مدیر دارایی پیکتت است. شعبه جولیوس بائر در اوایل سال جاری توسط ناظر مالی سوئیس به دلیل نادیده گرفتن خطرات پولشویی پرداخت های مرتبط با FIFA مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

    از سال 2016، این بانک اعلام کرد که نقایص در عملکرد خود، از جمله مستندسازی دوباره هر یک از روابط مشتری خود را شناسایی کرده و به معاملات خود با برخی از مشتریان، پایان داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی