عصر بازار

تسهیل خدمات بانکی برای معلولان در بانک مهر ایران

عصر اعتبار- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان دارای معلولیت و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکی، اقدام به ایجاد رمپ ورودی معلولین و باجه مخصوص نابینایان در تعدادی از شعب خود کرده است.

تسهیل خدمات بانکی برای معلولان در بانک مهر ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، افراد دارای معلولیت اعم از نابینا، جسمی-حرکتی یا ناشنوا، برای بهره‌مندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. استفاده از خدمات و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی برای این گروه از جامعه همواره با مشکلات و سختی‌هایی همراه بوده است. همین موضوع موجب اقداماتی در بانک مهر ایران برای ارائه خدمات بانکی به افراد دارای معلولیت شده که در راستای آن تعدادی از شعب خود را برای حضور آسان‌تر معلولان مناسب‌سازی و تجهیزات مورد نیاز افراد دارای مشکل بینایی را در باجه ویژه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند.

    سامانه ارائه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی این گروه از مشتریان و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکی، در برخی از شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح شد و این اقدام در شعب سراسر کشور در حال توسعه است.

    با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور فرد همراه می‌توانند، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و ... را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل کنند. سپس فرم‌های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسئول مربوطه قرار می‌گیرد.

    سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجسته‌نگار و نرم‌افزار فرم‌های بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرم‌های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می‌شود.

    همچنین، نرم‌افزار فرم‌های بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی فارسی روی تمامی قسمت‌های فرم‌های بانکی فعال است. گفتنی است، بانک مهر ایران در بسیاری از شعب خود با هدف ایجاد دسترسی مناسب به شعب برای معلولان و جانبازان «رمپ ورودی» ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی