عصر بازار

ایجاد ۱۴۵ فرصت شغلی برای کارآفرینان مقیم خارج در کشور

عصر اعتبار- در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور طی ۴ سال اخیر حدود ۱۴۵ فرصت مطالعاتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و شرایط برای استاد مدعو شدن آنها در کشور فراهم شده است.

ایجاد ۱۴۵ فرصت شغلی برای کارآفرینان مقیم خارج در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) از جمله برنامه‌های معاونت علمی برای همکاری با نخبگان و توانمندان ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا شده است.

    در این برنامه‌ در 6 ماه ابتدای سال جاری، 150 نفر جذب زیست‌بوم فناوری و نوآوری شدند.

    هدف این برنامه استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور است؛ از این رو این برنامه با ایجاد شبکه گسترده‌ای از پایگاه‌های تخصصی شامل بهترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور توسعه یافته است.

    بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از 120 پایگاه تخصصی همکار به این برنامه پیوسته‌اند. در این برنامه تاکنون بیش از 6 هزار و 500 همکاری موفق شامل پست داک، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، تاسیس شرکت و اشتغال در شرکتهای فناور ثبت شده است؛ همکاری‌هایی در مرز دانش که به توسعه علم و فناوری در داخل کشور، استفاده از تجارب ایرانیان مقیم خارج از کشور و بهره بردن از توانمندی‌های دیگر کشورها می‌انجامد.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی