عصر بازار

اطلاع از سوابق بیمه ای با پیامک

تعیین مهلت ۳ماهه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی صحت ندارد

عصر اعتبار- مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به درج مطلبی در رسانه ها پیرامون صدور بخشنامه ای مبنی بر تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و مختومه شدن پرونده در صورت عدم پرداخت آنها، گفت: این مطلب خلاف واقع بوده و سازمان محدودیتی برای این طیف از کارگران شاغل ایجاد نمی کند.

تعیین مهلت ۳ماهه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد محمدی اظهار کرد: احراز اشتغال هر بیمه شده در شغل خود اعم از قالیبافی، کارگر ساختمانی ، راننده و ... از اختیارات سازمان بوده و در جهت جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی از منابع مقرر تعیین شده است.

    وی همچنین افزود: در جهت جلوگیری از مراجعات مکرر در ایام شیوع بیماری کرونا علاوه بر امکان پرداخت غیرحضوری حق بیمه، مقرر شد تمهیداتی فراهم شود که از طریق پیامک پرداخت حق بیمه و ماههایی که پرداخت نشده به کارگر ساختمانی اطلاع رسانی شود.

    مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه براساس قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی، بیمه شده مکلف است حق بیمه خود را به ترتیبی که سازمان تامین اجتماعی تعیین می کند بپردازد گفت: در صورت عدم پرداخت حق بیمه موضوع این قانون، سازمان مطابق اختیارات مندرج در قانون تامین اجتماعی برای وصول حق بیمه اقدام خواهد کرد.

    وی ادامه داد: این سازمان در جهت بهره مندی کلیه کارگران شاغل در امر ساختمانی از مزایای قانون تامین اجتماعی، ترتیبی اتخاذ کرده که کارگران ساختمانی حق بیمه هر ماه را تا آخرین روز ماه بعد به سازمان پرداخت کنند

    محمدی درباره وضعیتی که بیمه شده شاغل در امر ساختمانی از پرداخت حق بیمه ماهیانه خودداری و یا پرداخت حق بیمه را فراموش کرده باشد گفت: با توجه به اینکه ارائه تعهدات قانونی از جمله درمان  به این گروه از کارگران ساختمانی از اهمیت ویژه ای برای سازمان برخوردار است لذا مقرر شده؛ اولا حق بیمه را به صورت ماهیانه پرداخت کنند و دوم اینکه در صورتی که سه ماه پس از گذشت آخرین پرداخت حق بیمه ( سه ماه از مدت پرداخت گذشته باشد) و یا به دلایل مختلف بیمه آنها ( از جمله با انجام بازرسی های دوره ای ) قطع شده باشد مجددا امکان بازرسی تحقیقی و بازگشت بیمه آنها به بیمه کارگران ساختمانی فراهم شود.

    مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: از این رو هیچگونه محدودیتی در پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی وجود ندارد و حتی در صورت عدم پرداخت حق بیمه، این سازمان با توجه به اختیارات قانونی حق بیمه مربوطه را مطالبه و تعهدات قانونی را ارائه می کند.

    وی ادامه داد: ضمن اینکه مقرر است ترتیبی اتخاذ شود که از طریق ارسال پیامک هر کارگر ساختمانی بتواند از سوابق بیمه پردازی خود مطلع شود.

    محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق کد دستوری # 1420* 4 * هر یک از  بیمه شدگان عزیز می توانند از آخرین وضعیت بیمه پردازی خود مطلع شوند عنوان کرد: با عنایت به مراتب اشاره شده تلاش این سازمان در پوشش بیمه ای کلیه کارگران ساختمانی شاغل در امر ساختمانی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و قطع بیمه پردازی غیرافراد کارگر ساختمانی از محل منابع حق بیمه ساختمانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی