عصر بازار

ستاد ملی کرونا تصویب کرد:

حمایت‌های جدید بانکی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

عصر اعتبار- کسب‌وکارهای بیشتر آسیب دیده از کرونا از امروز و همزمان با آغاز دوره تشدید محدودیت‌های کرونایی، حمایت‌های بانکی جدیدی را از سوی دولت دریافت خواهند کرد.

حمایت‌های جدید بانکی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، کسب‌وکارهایی که مشمول این حمایت‌ها هستند، با تایید و تشخیص کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند. جزئیات این حمایت‌ها که با توجه به تشدید دوباره بیماری کووید 19 و اعمال محدودیت‌های شدید، به مشاغل و کسب‌وکارها و فعالیت‌های شدیداً آسیب‌دیده از کرونا ارائه خواهد شد، به این شرح است:

    بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (اعم از قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات) افـرادی که مـوعد پـرداخت آن در آذرماه سال 1399 است، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود. در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه سال 1399 باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل می‌شود. (البته به شرطی که بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ یکم اسفندماه 1398 در طبقه جاری قرار داشته باشد) این امهال، موجب جریمه و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نخواهد شد. همچنین اگر سررسید چک‌های صادره اشخاص مشمول این بند، در دوره زمانی آذرماه سال 1399 باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت شود، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره، مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده (5) مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌شود.

    مهلت پرداخت قبوض گاز مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی یکم آذرماه 1399 تا یکم بهمن ماه 1399 است، به مدت دو ماه امهال می‌شود.

    11 میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت، تسهیلات یک میلیونی می گیرند

    افزون بر این با تصویب ستاد ملی کرونا مقرر شد که در کنار حمایت از کسب‌وکارها، نزدیک به 30 میلیون نفر یعنی حدود 11 میلیون خانوار نیز از حمایتهای معیشتی دولت برخوردار شوند. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خانوارهایی که منبع درآمدی ثابت ماهانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، از حمایت‌های زیر برخوردار می‌شوند:

    پرداخت تسهیلات قرض­الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد و بازپرداخت اقساط 30 ماهه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار.

    پرداخت کمک بلاعوض به صورت ماهانه معادل یک میلیون ریال به تعداد هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا حداکثر پایان سال 1399. این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می­شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی