عصر بازار

ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اظهار کرد: باتوجه به دستورالعمل بانک مرکزی سقف پرداخت اعتبارات صندوق امداد ولایت ۳۰میلیون تومان بود که اکنون با توجه به شرایط موجود ، درخواست افزایش این اعتبارات تا سقف ۷۰ میلیون تومان را به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم.

ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی عاشوری در نشست خبری گزارش عملکرد 8 ماهه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: مطابق با بودجه سال 99 کمیته امداد، این صندوق موظف به پرداخت  3 هزار میلیارد تومان وام به اقشار آسیب پذیر است، همچنین در سرفصل ایجاد فرصت های شغلی وظیفه اختصاص 610 میلیار تومن اعتبار داریم.


    وی ادانه داد: همچنین این صندوق در سرفصل وام کارگشایی 1576 میلیارد تومان، وام کمک به تامین مسکن نیازمندان 564 میلیار تومان و وام ودیعه مسکن نیازمندان 250 میلیارد تومان تعهد پرداخت دارد.


    به گفته عاشوری در هشت ماهه سال جاری حدود 2000 میلیارد تومان به صورت 100 درصد به استان‌ها تخصیص و پرداخت شده است.
    مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: در حوزه تسهیلات کارگشایی نیازمندان 902 میلیارد تومان به تعداد 113 هزار فقره وام، در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن نیازمندان 349 میلیارد تومان به تعداد 26786 فقره توسط این صندوق پرداخت شده است. همچنین لازم به ذکر است که علیرغم وظیفه پرداخت اعتبار این صندوق در سرفصل مسکن به رقم 250 میلیارد تومان اما بنا بر شرایط سخت فعلی مسکن اعتبار ویژه ‌ای تخصیص داده شد.


    به گفته عاشوری، در حوزه مسکن، 241 میلیارد تومان تسهیلات به تعداد 22747 فقره وام تا کنون انجام شده است، همچنین در حوزه فرهنگی برای نخستین بار  پرداخت وام شهریه دانشجویان با اعتبار ویژه  80 میلیارد تومان در سال جاری تخصیص داده شد. همچنین رقم این وام‌ها بسته به مقطع تحصیلی از 5 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر است و تا کنون  8 میلیارد آن پرداخت شده است.


    وی افزود: در مجموع 1926 میلیارد تومان به تعداد 256 هزار و 178 فقره وام توسط صندوق امداد ولایت در هشت ماه گذشته برای مددجویان کمسته امداد و سایر اقشار نیازمند پرداخت شده است.


    به گفته وی، به علت شرایط سخت فعلی پاندمی کووید 19 و تحت تاثیر بودن اقشار نیازمند، این صندوق در جهت حمایت ویژه از آسیب دیدگان کرونا اعتباراتی را برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سازمان زندان‌ها در نظر گرفته است و مددجویان سازمان زندان‌ها و بهزیستی نیز همانند مددجویان کمیته امداد می‌توانند از اعتبارات استفاده کنند.


    مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: در این راستا 12 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده زندانیان نیازمند، 15 میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به خانواده مددجویان بهزیستی، 29 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است. همچنین در جهت ودیعه مسکن کمیته انداد 180 میلیار تومان نیز مرداخت شده است.


    عاشوری گفت: همچنین در تفاهم نامه جدید با بهزیستی قرار بر این شد تا 50 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت شود. همچنین رقم جدید سپرده‌های مردمی 1700 میلیارد تومان بوده است که این رقم تا این لحظه به 2900 میلیارد تومان تغییر کرده است که تمامی ان در جهت وام اقشار نیازمند جامعه صرف می‌شود. همچنین تا کنون حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر در صندوق امداد ولایت حساب دارند.


    وی با اشاره به نظارت سه دستگاه نظارتی دفتر حسابرسی مقام معظم رهبری، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی بر عملکرد این صندوق، گفت: امسال این صندوق از سوی دفتر حسابرسی رهبری توانست گزارش مقبولی دریافت کند که این نشان دهنده مورد تایید بودن عملکرد این صندوق است.


    به گفته وی، مطابق با تفاهم ‌نامه کمیته امداد در جهت تامین 10 هزار واحد مسکونی مددجویان و اقشار اسیب پذیر مردم و افزایش نرخ بخشی از این مسکن توانایی تکمیل آن توسط مددحویان کاهش یافت از این رو  83 میلیارد تومان اعتبار خاص به مددجویان استان‌های کرمان، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی اختصاص یافت.


    وی ادانه داد: همچنین 200 میلیارد تومان اعتبار ویژه در جهت وام خیرین  و نیکوکاران اختصاص یافت تا در صورت دریافت وام توسط مددجویان این خیرین اقساط آن را پرداخت کنند. از سوی دیگر در صدد جذب سپرده های خرد مردمی در سطح کلان هستیم تا بتوانیم ماحصل خوبی برای مددجویان داشته باشیم. همچنین هدف گذاری این صندوق شرکت در مراکز نیکوکاری است.


    وی در خصوص نحوه ساعات کار صندوق امداد ولایت در ایام کرونا گفت: به علت نیاز به امور جاری مددجویان صندوق انداد ولایت در این ایام تعطیل نشد اما با برنامه ریزی‌های انجام شده این مراجعات مدیریت شده‌اند.


    به گفته مدیر عامل صندوق امداد ولایت، حدود 100 میلیارد تومان در خصوص ودیعه مسکن بنیاد مستضعفان توسط کمیته امداد اختصاص داده شده است. همچنین 85 میلیارد تومان نیز از سوی صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.


    عاشوری گفت: صندوق ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که سرمایه آن به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین مطابق با آخرین آمار برای 1500 مددجوی کمیته امداد ضمانت اشتغال صادر شده است و حدود 8 میلیارد تومان نیز جذب شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو