عصر بازار

سیاست‌های اعتباری بانک توسعه تعاون منطبق با نیازهای تعاون‌گران

عصر اعتبار- رئیس هیات‌ مدیره بانک توسعه تعاون در مورد انطباق سیاست‌های اعتباری این بانک با نیازهای مالی و بانکی تعاون‌گران و اهالی اقتصاد و عموم مردم توضیحاتی ارائه داد.

سیاست‌های اعتباری بانک توسعه تعاون منطبق با نیازهای تعاون‌گران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ‌سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه کارگروه عالی اعتباری این بانک اظهار داشت: سیاست‌های اعتباری همواره به‌عنوان راهنما و مرجع علمی و اجرایی ارکان اعتباری بانک مطرح بوده است و به عملیات اعتباری بانک نظم و .انسجام بخشیده است و فعالیت اعتباری بانک را در مسیر صحیح و در راستای انجام تکالیف ملی خود قرار داده است.

    وی افزود: سیاست‌های اعتباری حاصل تجربیات تکنیکی، محاسباتی و راهبردی ارکان اعتباری بانک از بالاترین سطح استراتژیک تا سطح عملیات در شعبه به شمار می‌آید و به‌عنوان سندی مهم از اسناد دانشی بانک می‌باشد.

    وی خاطرنشان کرد: این سند همواره در انطباق با نیازهای بانکی بخش تعاون، اتحادیه‌های تعاونی و عموم کارآفرینان و فعالین اقتصادی بوده است و همچنین راهکارها و راهبردهایی نیز در اجرای بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی و بانکداری جامع تعبیه‌شده است و به مرحله اجرا درآمده است.

    فتاحی در توضیح این‌که سیاست‌های اعتباری بانک برنامه‌های متنوعی برای انواع مشتریان در نظر دارد افزود: بانکداری جامع مشتمل بر بانکداری شرکتی و بانکداری اختصاصی و همچنین تحول دیجیتال جایگاهی ویژه در این سیاست‌ها دارد که باعث ارائه پیشنهادهای متعددی برای مذاکره همکاران استانی و شعب با مشتریان حقیقی و حقوقی شده است.

    در ادامه این جلسه حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون نیز خاطرنشان کرد: محورهای مهمی در بهبود و ارتقای سیاست‌های کلان اعتباری بانک به اجرا درآمده است که مدیریت ارتباط با مشتریان جایگاه ویژه‌ای دراین‌بین دارد.

    شریفی توسعه ارتباط با مشتریان را از منظر زنجیره ارزش حائز اهمیت دانست و جذب تأمین‌کنندگان واحدهای تولیدی، جذب تولیدکنندگان کالا در بخش تعاون و غیر تعاون، جذب توزیع‌کنندگان کالا و خدمات، اجرای آزمایشی زنجیره ارزش تکاپو و مشارکت در طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای طرح گام را در این راستا مهم ارزیابی نمود.

    وی در ادامه به بهبود و ارتقای عدالت اعتباری اشاره نمود و گفت: بهبود سامانه اعتبارسنجی سدرا در حوزه تسهیلات ریالی، توسعه این سامانه در حوزه تسهیلات ارزی و تعهدات ریالی و ارزی در این مسیر مدنظر قرارگرفته است.

    همچنین محمد ذوالفقاری معاون مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه مدیریت چرخه منابع و مصارف و نیز رعایت ابعاد مالی و محاسباتی در این چرخه را مهم عنوان نمود و گفت: چنانچه مدیریت مالی به نحو مناسبی در این حوزه صورت پذیرد، امکان اجرای برنامه‌های اعتباری در فضای پایدارتری فراهم خواهد گردید. وی به اهمیت تحقق افزایش سرمایه بانک از سوی دولت، در اجرای روان برنامه‌های توسعه‌ای و ملی بانک نیز اشاره نمود.

    در ادامه سعید معادی معاون بازاریابی و استان‌های بانک توسعه تعاون نیز افزود: حمایت اصولی بانک از جامعه هدف و مشتریان همواره باعث ایجاد ارزش‌آفرینی و ایجاد اشتغال گردیده است.

    ایرج شیخ‌زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: تبیین شاخص‌های توسعه‌ای، آمایش سرزمین، ایجاد شرکت مشاوره‌ای در اجرای طرح‌ها، نظارت برگزینش صحیح طرح‌ها از مواردی است که در پیشبرد اعتباری بانک مدنظر قرار گیرد.

    وی افزود: مدیریت چرخه درآمد و هزینه‌ها از عوامل تعیین‌کننده برای حرکت استان‌ها در مسیر بانکداری توسعه‌ای است و راهبری و نظارت مؤثر بر چرخه منابع و مصارف نیز از موارد قابل تأکید در این حوزه است.

    محمدمهدی احمدی معاون حقوقی و نظارتی بانک توسعه تعاون ضمن تأکید بر ابعاد نظارتی در سیستم اعتباری بانک گفت: بعد نظارتی در این سیستم، با رویکرد هم‌زمانی و همگامی همواره در تکمیل فرآیندهای اعتباری کوشا بوده است.

    در این جلسه که با توضیحات ابتدایی حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک همراه بود، فرشید طهمورثی مدیر امور بین‌الملل، پرویز اسدی مدیر امور حقوقی و احمد محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب نیز نظرات تخصصی خود را در این زمینه مطرح نمودند.

    شایان‌ذکر است اعضای کمیسیون عالی اعتبارات بانک توسعه تعاون در این جلسه با اهدای هدیه معنوی، از تلاش‌ها و تدابیر سید باقر فتاحی در مراتب و جایگاه‌های سازمانی گوناگون اعتباری این بانک تقدیر نمودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی