عصر بازار

بیمه سلامت مازندران ۵۷ میلیارد ریال برای بیماران کرونایی هزینه کرد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت ۵۷ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران کووید- ۱۹ زیر پوشش این بیمه در سال جاری خبر داد.

بیمه سلامت مازندران ۵۷ میلیارد ریال برای بیماران کرونایی هزینه کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکتر رسول ظفرمند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا در نوشهر گفت : میانگین هزینه پرداخت شده هر بیمار کووید- 19 در مازندران از سوی بیمه سلامت حدود 40 میلیون ریال است که  هزینه های بیمارستانی ، دارویی و خدمات تشخیصی مانند تست «پی سی آر» و «سی تی اسکن»  90 درصد آن را تشکیل می دهد.

    وی به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع به این بیماران اشاره کرد و گفت : 90 درصد هزینه های خدمات درمانی این افراد در صورتی که در بیمارستان و مراکز دولتی خدمت بگیرند، پرداخت می شود ولی در بیمارستان خصوصی ارائه خدمات بیمه ای برای بیمه شده رایگان مقدور نیست.

    او افزود : متقاضیان پوشش بیمه درمانی می توانند با مراجعه به آدرس  https://eservices.ihio.gov.ir/isc  ثبت نام به صورت غیر حضوری و رایگان دفترچه بیمه درمانی خود و خانواده را دریافت کنند.

    مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت : در حال حاضر 150 هزار نفر از یک میلیون و 430 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت در مازندران دارای بیمه رایگان هستند.

    مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به پرداخت هفت هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته ، افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار میلیارد ریال مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی و موسسات طرف قرار داد دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

    وی ادامه داد : بیمه سلامت مازندران با 2 هزار و 100 موسسه خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که شامل یک هزار و 100 مطب پزشک، 467 داروخانه، 150 موسسه فیزیوتراپی، 130 موسسه آزمایشگاهی، 62 موسسه تصویر برداری و 84 بیمارستان خصوصی و دولتی و سایر موسسات می باشد.

    ظفرمند از الکترونیکی کردن بیش از 98 درصد نسخه نویسی ها در مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر 50 درصد از مراحل این طرح در موسسات طرف قرار داد از جمله مطب ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و تصویر برداری ها اجرا می شود که با یکسان سازی نرم افزای در این موسسات تا پایان امسال فرایند الکترونیکی شدن نسخه ها به صورت کامل انجام خواهد گرفت.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن نسخه پیچی هر فرد می تواند از طریق شماره گیری #1666* استحقاق بیمه ای خویش را پی گیری کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو