عصر بازار

گذر اقتصاد دیجیتال چین از مرز ۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹

عصر اعتبار- اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت.

گذر اقتصاد دیجیتال چین از مرز ۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، گزارش جدیدی از آکادمی مطالعات فضای مجازی چین نشان داد که اقتصاد دیجیتال کشور در سال گذشته به 35.8 تریلیون یوان (5.45 تریلیون دلار) رسیده که 36.2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

    این گزارش تایید می کند که همه گیری Covid-19 اهمیت اینترنت را برجسته کرده است، در حالی که اقتصاد دیجیتال به  نیروی مهمی در کاهش تاثیر ویروس کرونا، تغییر شکل اقتصاد و بهبود قابلیت های حکمرانی تبدیل شده است.

    طبق تحقیق ذکر شده در این گزارش، تا پایان ماه می شبکه فیبر نوری چین تمام مناطق شهری و روستایی را تحت پوشش قرار داده است، به طوری که تعداد مشترکین فیبر نوری 93.1 درصد از کاربران باند پهن ثابت کشور را تشکیل می دهد که بالاترین میزان در جهان است.

    در سال 2019 ، 5.44 میلیون ایستگاه 4 جی در چین وجود داشت و میزان ترافیک مصرفی داده تلفن همراه به 122 میلیارد گیگابایت رسید و رتبه اول را در جهان کسب کرد. از سپتامبر سال 2020، چین بیش از 480 هزار ایستگاه 5 جی ساخته است.

    معاملات تجارت الکترونیکی این کشور در سال گذشته به 34.81 تریلیون یوان (5.2 تریلیون دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.7 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی