عصر بازار

ثبات دلار، سقوط بیت کوین

عصر اعتبار- با وجود ثبات شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای اصلی، بیت کوین یک شبه تا ۱۳ درصد سقوط کرد.

ثبات دلار، سقوط بیت کوین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، دلار در معاملات روز جمعه ثابت بود اما در معرض ضررهای هفتگی در برابر سبد ارزهای اصلی قرار گرفت. روز پنج شنبه بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات روز شکرگذاری بسته شد.

    امروز روز آرام دیگری خواهد بود، تقریباً هیچ کاتالیزوری برای حرکت بازار وجود ندارد. با این وجود دلار، در فروش آخر ماه تحت فشار گسترده ای قرار دارد. شاخص دلار آمریکا در 92.03 در برابر سبد ارزهای اصلی ثابت بود و در نزدیکترین سطح سه ماهه 91.84 قرار گرفت.

    دلار این هفته تحت فشار قرار گرفته است، زیرا ارزهای پرخطراز افزایش خوش بینی نسبت به یک سری گزارشات خبری واکسن COVID-19 و امیدها برای یک دوره با ثبات تر در سیاست های ایالات متحده بهره مند می شوند.

    در حالی که دلار با امیدهای واکسن، تحت فشار خواهد ماند، بازار انتظار دارد ارز در میان مدت ثابت شود. هنگام بررسی چگونگی بازگشت اقتصاد در سه ماهه جولای، ایالات متحده رشد کرد و یک بازگشت شدید داشت. در سناریویی که واکسن ها سال آینده به تدریج در دسترس قرار گیرند و اقتصاد به حالت عادی برگردد، ایالات متحده احتمالاً یکی از مقاوم ترین کشورها در میان کشورهای پیشرفته خواهد بود که این یک فضای مطلوب دلاری ایجاد می کند.

    صورتجلسه بانک مرکزی از جلسه اکتبر خود نشان داد که سیاست گذاران توافق کرده اند که نمی توانند در طول موج دوم ویروس کرونا از خود راضی به نظر برسند، و در عوض زمینه را برای محرک بیشتر فراهم می کنند.

    هشدار داده شده که تحمل یک مرحله طولانی تر از تورم حتی پایین تر به مصرف و سرمایه گذاری آسیب می رساند و همچنین انتظارات را برای رشد قیمت پایین در آینده تقویت می کند. یورو در برابر دلار آمریکا با قیمت 1.1905 دلار تغییر چندانی نکرد، دور از بالاترین قیمت دو ماهه یعنی 1.1941 دلار که روز پنج شنبه مشخص شد، قرار گرفت.

    استرلینگ با فروش 1.3349 دلار، معامله  نزدیک بالاترین سطح سه ماهه 1.3399 دلار بود در روز پنج شنبه بود، در زمانی که فعالان بازار به دنبال پیشرفت در مذاکرات برکسیت هستند. به گفته مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا: روز جمعه با برخی از وزرای اتحادیه اروپا که مسئولیت شیلات را بر عهده دارند گفتگو خواهد کرد تا در بحث های تجاری با انگلیس وضعیت بازی را بررسی کنند.

    دلار استرالیا در 0.73605 ثابت شد، زیرا روز پنج شنبه به بالاترین سطح تقریباً سه ماهه یعنی 0.7374 صعود کرده است. در همین حال، دلار نیوزلند در 0.7006 دلار تغییر قیمت داد. بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگاری شده، آخرین بار در معاملات بی ثباتی 17271.86 دلار به فروش رسید. یک شبه، ارز رمزنگاری شده تا 13 درصد سقوط کرد و به کمترین حد خود از 16 نوامبر رسید، در حالی که بالاترین قیمت 19666 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی