عصر بازار

طلا ارزان شد

عصر اعتبار- هر چند که رئیس اتحادیه طلا تهران گفته: «قیمت طلا فردا در محدوده یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان ثابت باقی می‌ماند» اما دبیر اتحادیه طلا می‌گوید: «قیمت طلا و سکه فردا دوباره ارزان می‌شود.»

طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه  بعد از دو هفته تعطیلی تهران دوباره ارزان شد. امروز قیمت دلار با 250 تومان کاهش به قیمت 25 هزار و 750 تومان رسید و همین مسئله قیمت طلا و سکه را هم ارزان کرد. هر چند که دیروز قیمت انس جهانی طلا یک هزار و 837 دلار بود اما این رقم نسبت به روز پنج‌شنبه دو دلار افزایش را نشان می‌دهد.

    به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران علت کاهش قیمت طلا و سکه نبود تقاضا در بازار است.

    با بازگشایی واحدهای صنفی پیش‌بینی می‌شد که تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یابد اما عملکرد بازار و روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که عملا تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار وجود نداشته است.

    نادر بذرافشان معتقد است که قیمت طلا تا فردا روند کاهشی دارد و قیمت طلا و سکه دوباره ارزان می‌شود.

    نوسان قیمت طلا آزاردهنده نیست
    هر چند که در این باره رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفته است: «به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی، قیمت طلا فردا در محدوده یک میلیون و 119 هزار تومان ثابت باقی می‌ماند. این گمانه‌زنی در حالی مطرح می‌شود که قیمت دلار هم باید روند ثابتی داشته باشد.

    ابراهیم محمدولی معتقد است که امروز نوسان قیمت طلا آزاددهنده نبوده است. نوسان اندک قیمت طلا و سکه ارتباطی به بازگشایی واحدهای صنفی ندارد. بلکه افزایش قیمت انس جهانی در افزایش قیمت طلا در بازارهای ایران تا حدودی اثرگذار بوده است.

    عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره علت کاهش قیمت‌ها به تجارت‌نیوز گفت: بعد از دو هفته تعطیلی امروز واحدهای صنفی باز شد اما عملا تقاضایی برای خرید سکه و طلا در بازار وجود نداشت. همچنین در بازارهای بین‌المللی قیمت انس جهانی نوسان چشمگیری نداشته است. همین مسئله قیمت طلا و سکه را نسبت به روز پنج‌شنبه ارزان کرد.

    امروز کدام سکه گران شد؟
    بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به روز پنج‌شنبه 10 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 122 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با کاهش 250 هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت 12 میلیون تومان فروخته شد.

    همچنین نیم سکه هم با افزایش 50 هزار تومانی با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان داد و ستد شد.

    امروز اما ربع سکه و سکه گرمی نسبت به روز پنج‌شنبه روند ثابتی داشت. قیمت ربع سکه با قیمت چهار میلیون و 200 هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی