عصر بازار

وزیر اقتصاد تاکید کرد

با حسابرسی الکترونیکی اطمینان بازار سرمایه را بالا ببریم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار پیامی به مناسبت روز حسابدار، بر تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

با حسابرسی الکترونیکی اطمینان بازار سرمایه را بالا ببریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در پیام فرهاد دژپسند به مناسبت روز حسابدار آمده است:

    ‌وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان بازوی مالی دولت چندسالی است که از طریق خزانه داری کل کشور مراسم بزرگداشت روز حسابدار را با حضور نمایندگان جامعه حسابداری و حسابرسی کشور برگزار می کند تا از این طریق بتواند ضمن قدردانی از زحمات این قشر، به توسعه این حرفه که سرمنشأ خدمات ارزشمندی نظیر ارتقای شفافیت مالی و پاسخگویی به عنوان حقوق شهروندی است، بپردازد.

    هر چند، در سال جاری اکثر فعالیت ها و رویدادهای جمعی به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تحت تاثیر قرار گرفته و محدود شده است، برگزاری این مراسم به صورت عمومی امکان پذیر نبوده و عملاً به شکلی محدود در قالب وبینار برگزار شده است.

    بر همین اساس، ضروری است پیام خود را از این طریق به گوش دست اندرکاران و اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی برسانم. قطعا شیوع این ویروس بر حرفه حسابداری اثرگذار بوده و محدودیت هایی را ایجاد کرده است. ولی توجه ویژه به فرصت های فعالان این حرفه در این ارتباط بسیار ضروری است. تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری، بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند و ارائه اطلاعات مناسب به منظور کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه از جمله فرصت‌های پیش روی این حرفه است.

    بنابراین، بسیار با اهمیت است که اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی با جدیت و همکاری در راستای ارتقای اعتماد و شفافیت در سیستم گزارشگری مالی که زیربنای ثبات اقتصادی و توسعه بازار سرمایه است، تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی