عصر بازار

طلا ارزان شد

عصر اعتبار- دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی بیشتری داشته باشد.

طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصراعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه هر دو با هم کاهش یافت. به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا علت افت قیمت طلا به دو عامل ارتباط دارد:

    1- کاهش چهار دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به قیمت یک هزار و 832 دلار

    2- نبود تقاضا

    با توجه به افزایش 50 تومانی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال 25 هزار و 850 تومان زور کاهش قیمت انس جهانی طلا و نبود تقاضا بر قیمت دلار چربید و باعث شد که قیمت طلا در بازار ایران گران نشود. آیا روند کاهش قیمت طلا تا شب یلدا ادامه‌ دارد؟

    دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: بعد از تعطیلی دو هفته‌ای تهران و آغاز به کار واحدهای تولیدی و توزیعی طلا هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی بیشتری داشته باشد.

    نادر بذرافشان درباره روند بازار طلا در آستانه شب یلدا به تجارت‌نیوز گفت: در طول یک سال گذشته هزینه اجرت، مالیات و دستمزد کارگران افزایش یافته است و قیمت طلا نسبت به یک سال گذشته افزایش چشم‌گیر داشته است. به نظر می‌رسد امسال مردم تقاضایی برای خرید طلا نداشته باشند و احتمال دارد قیمت طلا تا شب یلدا باز هم افت کند.

    سکه چقدر کاهش یافت؟
    بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز هشت هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 120 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با کاهش 100 هزار تومانی نسبت به دیروز با قیمت 12 میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد.

    همچنین امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز 50 هزار تومان گران شد و با قیمت شش میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

    اما قیمت ربع سکه و سکه گرمی هر نسبت به روز گذشته ثابت ماند و با قیمت چهار میلیون و 250 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو