عصر بازار

سال گذشته صنعت بیمه دو برابر اقتصاد ملی رشد کرد

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در حالیکه نرخ رشد اقتصاد کشور ۴/۳ درصد است، نرخ رشد صنعت بیمه بیش از ۸ درصد است که نشان از اقبال و توجه مردم و بخش های مختلف اقتصادی به این صنعت دارد.

سال گذشته صنعت بیمه دو برابر اقتصاد ملی رشد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای غلامرضا سلیمانی در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: در سال گذشته 81 میلیون بیمه نامه صادر و 24 میلیون مورد خسارت پرداخت شد که نشان پویایی این صنعت در کشور است.

    وی صدور بیمه نامه را درآمد خوبی برای شرکت‌های بیمه‌ای دانست و گفت: اگر این شاخص کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نابسامان است.

    سلیمانی افزود: شرکتهای بیمه ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات, سرمایه گذرای خوبی نکرده اند و باید در این بخش سرمایه گذرای بیشتری صورت پذیرد.

    وی تصریح کرد: وقتی اطلاعات بیمه ها به عنوان بیگ دیتا به بسیاری از دستگاههای اجرایی کشور متصل شده و به درد آنها نیز می خورد باید به موضوع فناوری اطلاعات توجه بیشتری شود.

    مدیرعامل بیمه مرکزی ضریب نفوذ اکثر بیمه ها در کشور را مطلوب دانست و گفت: این ضریب از کشورهای منطقه و حتی در برخی موارد از ضریب متوسط کشورهای توسعه یافته بالاتر است و تنها عقب ماندگی ما در بخش بیمه های زندگی است .

    وی افزود: بیمه های زندگی 46 تا 50 درصد درآمد بیمه های جهان هستند اما در کشور ما این ضریب فقط 14/5 درصد است که اگر بتوانیم به کمک سرمابه گذاری و اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب این ضریب را بالا ببریم به هدف مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه که رساندن ضریب نفوذ بیمه به حدود 7 درصد است خواهیم رسید.

    وی افزود: برای رساندن ضریب نفوذ بیمه زندگی به متوسط جهانی باید مردم را از مزیت های این نوع بیمه آگاه کرد که این امر نیز نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده تر بخصوص در فضای مجازی و به کمک فناوری اطلاعات دارد ضمن اینکه باید هزینه های اداری ما به شدت به سمت بهره گیری از این فناوری جهت گیری شود.

    سلیمانی از پوست اندازی جهان در بسیاری از عرصه ها به عنوان چالش آتی صنعت بیمه خبر داد و گفت: روزی به دنبال این بودیم که بیمه شخص ثالث راننده محور شود اما امروز می بینیم که جهان در حال پوست اندازی است و خودروهای خودران در جهان در حال فراگیر شدن هستند.

    وی تغییرات اقلیمی و چالش های زیست محیطی را نیز روی صنعت بیمه تاثیر گذار دانست و گفت: در آینده نزدیک بسیاری از این فعالیتها و ریسک ها باید تحت پوشش قرار گیرند و از امروز باید صنعت بیمه به دنبال مطالعه و شناسایی چالش های آینده باشد.

    مدیرعامل بیمه مرکزی با اعلام اینکه هم اکنون ریسک های موجود در کشور در داخل پوشش داده می شود افزود: با این وجود اعتقاد داریم که باید بیمه های اتکایی به صنعت بیمه ما کمک بیشتری کنند چراکه گردش مالی بیمه های اتکایی جهان بسیار بالاتر از گردش مالی شرکتهای بیمه ای ماست و باید بیمه های ما نیز در این زمینه تقویت شوند و بیمه مرکزی نیز به کار اصلی خود یعنی سیاستگذاری در بخش بیمه متمرکز شود.

    وی افزود: یکی دیگر از اقدامات لازم و موثر در توسعه صنعت بیمه, ساماندهی بیمه های شخص ثالث موتورسیکلت ها با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی است.

    رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص توسعه صنعت بیمه در جهان نیز گفت: در سال 2019 کل پرتفوی بیمه حدود 6 هزار و 300 میلیارد دلار بود که 7/2 درصد از کل تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داد و در کشور ما پورتفوی صنعت بیمه در سال 98 حدود 60 هزار میلیارد ریال بود.

    وی افزود: نرخ رشد واقعی اقتصاد ایران حدود 4/3 درصد است، اما رشد نرخ اقتصادی صنعت بیمه حدود 8/4 درصد است که این امر نشان دهنده رشد دو برابری صنعت بیمه نسبت به رشد اقتصادی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو