عصر بازار

معافیت مالیاتی بیمه‌های درمان و زندگی

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی، بیمه‌های درمان و زندگی، از مالیات معاف هستند و امیدواریم با تایید این لایحه در شورای نگهبان، بزودی این امر ابلاغ شود.

معافیت مالیاتی بیمه‌های درمان و زندگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای غلامرضا سلیمانی در حاشیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم دولت برای توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در گسترش بیمه در کشور، افزود: دولت در این خصوص لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که بر اساس این لایحه که به تصویب مجلس نیز رسید بیمه‌های درمان و زندگی از پرداخت مالیات معاف خواهند شد و امیدواریم با ابلاغ این لایحه پس از تصویب شورای نگهبان، این بیمه نامه‌ها از پرداخت مالیات معاف گردند.

    وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بیمه موتورسیکلت‌ها گفت: هم اکنون تعداد زیادی موتور سیکلت در پارکینگ‌ها توقیف هستند که تعدادی از آن‌ها به دلیل نداشتن بیمه نامه معتبر در توقیف هستند و باید برای ترخیص، بیمه نامه دریافت کنند، اما برخی از آن‌ها به حدی مستهلک شده اند که طبق قانون نباید بیمه نامه دریافت کنند چراکه این استهلاک می‌تواند به خطر جدی برای راکبان و همچنین دیگران منجر گردد.

    رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در خصوص تنوع و تفاوت بیمه‌های درمانی تکمیلی سازمان‌ها افزود: بیمه درمانی و تکمیلی یک طیف وسیع از خدمات است که به میزان نرخ بیمه پرداختی و هزینه پرداخت بیمه شدگان، خدمات و تعهدات شرکت‌ها متفاوت است.

    وی گفت: در بحث بیمه گروهی، برخی سازمان‌ها بدلیل محدودیت بودجه‌ای خدمات کمتری را تقاضا می‌کنند که بیمه شدگان از تعهدات بیمه گر‌ها بی خبر هستند.

    سلیمانی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه‌ای آمادگی تعهد خدمات را دارند، اما بیمه گذاران سطح خدمات دریافتی را تعریف می‌کنند که با یکدیگر متفادت است، اما این مشکل در بحث بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانوادگی وجود ندارد چراکه سطح خدمات مورد تقاضا مشخص و تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی