عصر بازار

وعده اجرای احکام فوق العاده ویژه کادر درمان از اول دی

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به تامین منابع مالی، از اول دی ماه احکام فوق العاده ویژه کادر درمان برای امسال و سال آینده در نظر گرفته شده است.

وعده اجرای احکام فوق العاده ویژه کادر درمان از اول دی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، پاییز سیاه کرونایی بر کشور سایه افکنده و این بیماری روزانه جان بیش از صد تن از هموطنان را می‌گیرد. همین دیروز 247 نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، هرچند موضوع شیوع گسترده بیماری و فرسودگی کادر درمان بارها از سوی کارشناسان مختلف هشدار داده شده بود اما تصمیمات دیرهنگام و اجرایی نشدن دقیق مصوبات ستاد کرونا باعث شد تا این بیماری در کشور اوج بگیرد و اغلب شهرهای کشور به وضعیت قرمز شیوع کرونا برسند، در این وضعیت بحرانی فشار بر کادر درمان بیشتر شد و آنان با دستان خالی میدان مبارزه با این بیماری منحوس را خالی نکردند، هرچند در این ایام وعده‌های زیادی برای حمایت از کادر درمان و پرستاران داده شد اما متاسفانه تا کنون این وعده‌ها محقق نشده است و همین موضوع باعث شده تا پرسنل بیمارستان‌های کشور و اعضای کادر درمان با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من «درخواست پرداخت اضافه‌کار و معوقات کادر درمان» خبرگزاری فارس، پیگیر مطالبات خود شوند.

    آنها در این مطالبه گفته‌اند که اضافه‌کاری،کارانه و معوقات پرسنل و کادر درمان اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی نزدیک به 8 ماه است پرداخت نشده است، با توجه به حجم اضافه‌کاری‌های اجباری به علت کمبود نیرو و مشکلات شخصی پرسنل و حجم‌کاری و استرس در کرونا خواهشمندیم مشکل ما را پیگیری کنید. هرچند این موضوع تاکنون بارها توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس از سوی مسوولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است، محمد باقر نوبخت در آخرین گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی  به مسائل فرهنگیان، بازنشستگان، سازمان زندان ها و مطالبات کادر درمان اشاره کرد و افزود: دو مسئله در مطالبات پرستاری دارای اهمیت بود، یکی بحث پرداخت فوق العاده ویژه کادر درمان و دیگری استخدام نیرو.

    وی گفت: در مورد فوق العاده ویژه در جلسات متعدد با وزیر بهداشت و دکتر تقوی نژاد (معاون توسعه منابع وزارت بهداشت)، این کار نهایی شد، تمام ابعاد آن را بررسی کرده و با توجه به اینکه اجرای آن برای دانشگاه ها سخت بود، برای بار دوم بعد از اعمال فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که دریافتی ها افزایش داده شد، مجوز اعمال احکام فوق العاده ویژه داده شد و منابع مالی آن نیز در نظر گرفته شد و طبق مشاهدات بنده همکاران وزارت بهداشت در حال آماده کردن احکام این عزیزان هستند.

    نوبخت درباره ابلاغ احکام فوق العاده ویژه گفت: با توجه به تامین منابع مالی احکام فوق العاده ویژه برای امسال و سال آینده، فوق العاده ویژه از دی ماه اعمال می شود.

    وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده رقم قابل توجهی که بیش از 22 هزار میلیارد تومان است، برای این عزیزان که حق قانونی آنها می باشد تعیین شده است.

    رئیس سازمان برنامه بودجه خاطر نشان کرد: دیگر درخواست ها و مطالبات کادر درمان اعم از قانون تعرفه گذاری پرستاری، حق بهره وری آزمایشگاهی و ... در دست پیگیری است. همچنین در خصوص مجوز استخدامی 53 هزار نفری که داده شده است اولویت با نیروهای شرکتی است.

     

    *درخواست پرستاران از رئیس جمهور

    از سوی دیگر چندی پیش اعضای سازمان نظام پرستاری با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پیگیری مطالبات خود شده بودند، آنها در بخشی از این نامه خواستار اجرای کامل قانون بهره وری در رابطه با مشاغل سخت و اعمال امتیازات سختی کار متناسب با بخشهای مذکور، محاسبه ساعت کار تمام پرستاران شاغل در بیمارستانها با ضریب 1/5 برای ساعت کاری تمام بخشهای بیمارستانی در ایامی که سایر کارکنان دولت تعطیل یا دورکار هستند و ضریب 2 با یک هفته استراحت در هر ماه بدون کاهش حقوق مزایا و بدون امکان خرید و ذخیره این یک هفته (به منظور تجدید قوا) ویژه نیروهای بخشهای کرونایی شدند.

    همچنین از دیگر درخواست‌های پرستاران برای احقوق خود به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

    عدم کسر کارانه و اضافه کار مدافعین سلامت که به کرونا مبتلا می شوند و اجبارا از کار در بخش و بیمارستان منفک می شوند که متاسفانه در بعضی بیمارستانها  کسر می کنند. 

    تسریع در پرداخت معوقات و عدم کاهش  میزان کارانه مدافعین سلامت در این روزهای سخت به بهانه کاهش درآمد بیمارستانها و تسریع در اصلاح نظام پرداخت ناکارآمد نظام سلامت که دقیقا در تضاد با نیاز واقعی بیماران و خدمات ارزشمند تمام گروههای ارائه دهنده خدمت است. یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری برای پرستاران که این روزها  اهمیت وارزش خدمات آنها بر همگان روشن و مبرهن است.

    تسریع در صدور احکام فوق العاده ویژه برای تمام نیروهای مدافع سلامت اعم از رسمی، شرکتی، قرار دادی و... در یکی دوهفته جاری و قبل از روز پرستار امسال (30 آذرماه جاری).

    حال با توجه به وعده‌های سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری مطالبات کادر درمان و از سویی پرداخت کارانه‌ها و استخدام پرستاران جدید باید دید این وعده‌ها از اول دی اجرایی خواهد شد یا کادر درمان همچنان باید چشم انتظار تحقق درخواست‌های خود باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو