عصر بازار

همایش ۱۸ هزارنفره در عصر پاندمی کرونا؛ بیمه‌ها می‌توانند

عصر اعتبار- از زمانی که در آذر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه نخستین پلان از داستانی بنام « همایش بیمه و توسعه» زده شد ، بیست و شش سال گذشت تا دربیست ودومین روز از آذر یک هزار و سیصد و نود و نه ، بیست و هفتمین پلان این داستان، نقطه عطفی بنام «برگزاری آنلاین» این رویداد رقم بخورد.

همایش ۱۸ هزارنفره در عصر پاندمی کرونا؛ بیمه‌ها می‌توانند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، واقعیت این است که با گسترش علوم و فنون مختلف و به تبع آن پیدایش ابزار و امکانات تکنولوژیک، بهره گیری از توانمندیها و ظرفیت های این امکانات در دستور کار همه تصمیم سازان ، تصمیم گیران و مدیران ارشد و صاحب نظران قرار داشت ولیکن ماندگاری طولانی مدت ایرانیان در عصر شفاهی و حاکمیت  ویژگی های بی چون و چرای این عصرمانند ارتباطات رو دررو، عمق بخشیدن به ارتباطات و از همه مهم ترین وابستگی های خوشایند مردم به خصلت هایی چون دیدو بازدید، برگزاری مهمانی های صمیمانه ، احوالپرسی های گرم و ...  باعث شده بود که از این پتانسیل کمترین بهره، برای پیشبرد اهداف و برنامه ها حاصل شود.

    از اوایل سال جاری که شیوع ویروس نه چندان محبوب و بل مغضوبی بنام کووید19 ، موجب تاکید پزشکان و صاحبنظران درمانی بر پرهیز از ارتباطات رو در رو و هم چنین جایگزین کردن شیوه های دیگری به غیر از شیوه های محبوب شده بود، و هم چنین با پیدایش برخی از بیماریها و آسیب های نوین در عرصه های مختلف ، تصمیم گیران همایش بزرگ بیمه و توسعه مجاب شدند که  محورکلی همایش را با گزاره « ریسک های نوظهوردر صنعت بیمه؛ فرصت ها و چالش ها» ساماندهی کنند تا هم بتوانند به شناسایی تهدیدهای ناشی از بروز این ویروس در حوزه بیمه بپردازند و هم راهکارهایی تازه را برای مقابله با خطرهای نوظهور بیابند.

    شاید زمانی که سیاستگذراین همایش بر این گزاره برای محوریت همایش بیست و هفتم انگشت گذاردند، هرگز گمان نمی کردندکه در زمان برگزاری این رویداد،  همچنان ویروس کرونا به تاخت و تاز خود در کشور و دردنیا ادامه داده باشد و شاید نمی دانستند که نمی توانند یافته های حاصل از تحقیقات و مقالات را در فضایی به غیر ازفضای آشنای بیست و شش همایش پیشین برای دو الی سه هزارنفر از مهمانان همایش عرضه کنند، اما روزگار گذشت و گذشت تا در آذر ماه امسال عرصه آنچنان برمدیران ارشد این صنعت تنگ آمد که نه تنها همایشها بلکه حتی برگزاری جلسات نیزبا مهری بنام « ممنوع است» مواجه شد، کار به آنحا رسید که با تنگ شدن بیشتر محدودیتها، فعالان این صنعت روزر ملی خود را با پیامک و ایموجی وگیف و استیکر و اینفو موشن و اینفو گرافی و پوستر و کلیپ و تیزر و آنونس و.. به همدیگر تبریک گفتند.رسانه غالب این روزها موبایل شد و محتوای غالب نیز هر چه کوتاهتر، بهتر.

    ... اما مگر می شود تهدیدی بر این صنعت مستولی شود و اهالی خوش فکر و خوش ذوق آن چاره ای برای آن نیابند؟ مگر می شود آذر ماه بگذرد و همایش بیمه و توسعه که بیست و شش سال از عمرش گذشته بود برگزار نشود؟ مگر می شود در این ماه مقالات و پژوهش ها و مطالعات فقط در جای خود محبوس بماند؟ و دهها «مگر می شود» دیگر! این پرسش ها ، باعث بروز مساله ای را بر ذهن تصمیم گیران شد که هدف اصلی آن  نیز«برگزاری همایش» بود ،  آنهم در آذر ماه .

    از این رو بود که بهره گیری از ابزار و امکانات آنلاین به ذهن ها متبادر شد،با این روش که یکی از سالن های جلسات بیمه مرکزی به استو دیوی تلویزیونی بدل شود و و همت و حمیت ها براین مبنا سامان گرفت که همایش نه با حضور2 الی 3 هزار نفر بلکه با مشارکت هزاران نفر برگزار شود و شاید در ابتدای امر کمتر کسی تصور می کرد که ایده بر گزاری آنلاین همایش موجد و موجب حرکتی شود که وزیر امور اقتصادی و دارایی را مجاب کند تا این جمله را بگوید:« همایش های سالهای بعدی را نیز بر همین سیاق برگزار کنید» و این جمله نتیجه یک گزاره عقلانی است که وقتی می شود همایش را با مشارکت 18هزار نفر برگزار کرد چرا خود را محدود به برگزاری همایش دو هزار نفره کنیم! صد البته واضح است که منظور وزیر این نبوده است که اگر دارو و یا درمانی برای ویروس و یا هر پاندمی دیگر پیدا شد، همایش حضوری برگزارنکنید چه واژه « سیاق» به معنای شکل برگزاری است و قطعا با برچیده شدن این ویروس همایش حضوری با مشارکت دو الی سه هزار نفرنیز برگزار خواهدشد ولیکن تجربه این همایش ثابت کرده است که می توان با بهره گیری درست از ابزار، امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری می شود میزان مشارکت  برخط افراد را بیشتر کرد .کما اینکه مطابق با بررسی های آماری میزان مشارکت وماندگاری افراد دراین همایش بصورت میانگین ده هزار نفر و در بالاترین نقطه 18 هزار نفر بوده است. فرصتی که نمی توان براحتی آن را نا دیده گرفت ، تجربه زیسته ای که ارزشمند است و ماندگار.

    همایش بیست و هفتم بیمه و توسعه نقطه عطفی در برگزاری همایش های بزرگ شد، همایشی که سه مهمان برخط به عنوان سخنران آنلاین با بهترین کیفیت داشت، از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین در اختیار شرکت های بیمه ای به بهترین نحو استفاده کرد و قطعا می تواند به عنوان یک الگو برای دیگر حوزه ها خود را معرفی کند ، همایش بیست و هفتم بیمه و توسعه نشان دادکه می توان در اوج همه گیری کرونا ، همایشی را با مشارکت بیش از 18 هزار نفر برگزار کرد.ویروس کرونا ما را از عصر ارتباطات شفاهی به عصر از تباطات مجازی و برخط پرت کرد، و بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه ما را از همایش های دو هزار نفر به میهمانی های 18 هزار نفره  هدایت کرد، هم آن پرت شدن هیجان آمیز بود و هم این هدایت شدن، لذت بخش.

    جواد گودرزی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو