عصر بازار

سکه اندکی کاهش یافت

پیش بینی قیمت طلا در آخرین روز‌های پاییز

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: امروز با توجه به روند نزولی بهای اونس جهانی و نرخ ارز، قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافت.

پیش بینی قیمت طلا در آخرین روز‌های پاییز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: امروز قیمت‌ طلا و سکه برخلاف روز گذشته اندکی کاهش یافت که عامل تاثیرگذار در این روند، افت نرخ ارز و اونس جهانی بوده است.

    به گفته محمدولی، قیمت‌ طلا و سکه مدتی است که به ثبات نسبی رسیده و بازار دچار رکود شدیدی شده چرا که حجم تقاضا به شدت پایین آمده و کسی خریدار طلا و سکه نیست.

    این فعال بازار طلا اظهار کرد: باتوجه به بیماری کرونا انتظار نداشتیم بازار طلا در آستانه شب یلدا رونق بگیرد؛ از طرفی قیمت‌ها نسبت به سال‌های قبل به شدت افزایش یافته و کمتر کسی توانایی خرید طلا و سکه به عنوان کادو دارد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی قیمت‌ها در روز‌های پیش‌رو بیان کرد: اگر کاهش ارزش اونس جهانی و ارز ادامه داشته باشد بهای طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت اما این افت قیمت چشمگیر نخواهد بود.

    طلا و سکه امروز با چه قیمتی فروخته می‌شود؟
    محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (13:30) معاملات امروز بازار طلا، قیمت هر قطعه سکه امامی با 70هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 12میلیون و 200هزار و سکه بهار آزادی به 11میلیون و 700هزار تومان رسید.

    او اضافه کرد: امروز قیمت نیم سکه شش میلیون و 400، ربع سکه چهار میلیون و 350 و سکه یک گرمی دو میلیون و 400هزار تومان است؛ قیمت هر گرم طلای 18عیار هم یک میلیون و 134هزار تومان اعلام شد که نسبت به دیروز حدود 10هزار تومان ارزان شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی