عصر بازار

فتاح خبر داد

هدیه ۸.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به پرستاران

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مستضعفان از هدیه ۸.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به پرستاران و کادر درمان همزمان با روز پرستار خبر داد.

هدیه ۸.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به پرستاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید پرویز فتاح، در دیدار با سعید نمکی که با حضور تعدادی از معاونان بنیاد مستضعفان و مسئولان وزارت بهداشت در محل وزارتخانه بهداشت و درمان انجام شد با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: امسال ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در حالی بود که ایثار و فداکاری پرستاران و کادر درمان، باعث شد تا بسیاری از مردم در مقابله با شیوع کرونا، نجات پیدا کنند و اگر این جانفشانی ها نبود، قطعاً شاهد اتفاقات تلخ‌تری بودیم.

    رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: همه این ایثارگری‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که محدودیت‌های مالی و تحریم‌ها، مانعی بر سر خدمت رسانی به بیماران بود ولی پرستاران با فداکاری خود یک اتفاق بزرگ تاریخی را رقم زدند.

    وی با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان در کنار مردم و کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا و حمایت 2500 میلیارد تومانی این بنیاد طی 10 ماه گذشته همزمان با شیوع این بیماری، گفت: ما از همان روزهای اول شیوع کرونا در کشور، آمادگی خود برای خدمت رسانی و کمک به کادر درمانی را اعلام کردیم و در نخستین گام، امکانات در اختیارمان همچون هتل‌ها را برای اسکان کادر درمانی درگیر کرونا و همچنین تأمین وعده‌های غذایی پرسنل بیمارستانی به کار گرفتیم.

    فتاح در اختیار قرار دادن آمبولانس‌های تجهیز شده برای کمک به سیستم بهداشت و درمان، تجهیز تعدادی از بیمارستان‌ها به دستگاه‌های اکسیژن ساز و تأمین ونتیلاتور برای برخی بیمارستان‌های کشور را بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حمایت از ستاد کرونا و وزارت بهداشت و درمان برشمرد و افزود: ما در این مدت سعی کردیم هیچ درخواستی را از سوی وزارت بهداشت و بیمارستان‌های مختلف کشور، بی پاسخ نگذاریم و حتماً این مسیر را تا انتهای این مبارزه ادامه خواهیم داد.

    رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با اعلام گزارشی از ساخت بیمارستان‌ها و مراکز جامع درمان بستر در محروم‌ترین مناطق کشور توسط این بنیاد گفت: احداث بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه در منطقه محروم و برای ساکنان اهل تسنن این منطقه در مراحل پایانی قرار گرفته و با تجهیز کامل این بیمارستان توسط وزارت بهداشت، این مرکز به زودی تحویل مردم محروم این منطقه خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان 242 تختخوابی آبادان توسط بنیاد مستضعفان نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

    به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با هدف تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت پرستاران و کادر درمان، هدیه 8.5 میلیارد تومان را برای پرستاران و کادر درمان در نظر گرفته است.

    سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد به موقع و سریع بنیاد مستضعفان در حمایت از بیمارستان‌های درگیر کرونا، از اقدامات و همراهی بنیاد مستضعفان تقدیر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی