عصر بازار

افزایش وام‌گیری عمومی حجم کل بدهی انگلیس را به ۲.۱ تریلیون پوند رساند

عصر اعتبار- افزایش وام‌گیری عمومی حجم کل بدهی انگلیس را به ۲.۱ تریلیون پوند رساند

افزایش وام‌گیری عمومی حجم کل بدهی انگلیس را به ۲.۱ تریلیون پوند رساند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بدهی عمومی انگلیس در 8 ماه اول سال جاری مالی به اندازه کل اقتصاد این کشور رسیده است یعنی بالاترین رقم از اوایل دهه 1960.

    جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

    اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد بدهی این کشور از آوریل تا نوامبر 301.6 میلیارد پوند (403.6 میلیارد دلار) افزایش یافته است. به این ترتیب، بدهی خالص انگلیس در بخش عمومی در پایان ماه گذشته میلادی به 2.0998 تریلیون پوند (حدود 2.8 تریلیون دلار) رسید که حدود 99.5 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

    با سقوط درآمد دولت انگلیس به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش هزینه‌ها، وام گیری عمومی در انگلیس به بالاترین رقم از 1993 رسیده است. این رقم از ماه آوریل تا نوامبر تا 241 میلیارد پوند بالا رفت یعنی 188 میلیارد پوند بیشتر از همین دوره در 2019. دولت انگلیس تنها در ماه گذشته مجبور شد 31.6 میلیارد پوند برای تامین هزینه طرح حفظ مشاغل وام بگیرد که 40 درصد نسبت به ماه اکتبر افزایش داشت.

    ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس قبلا هشدار داده بود وام‌گیری عمومی در سال مالی 21-2020 تا رکورد 394 میلیارد پوند افزایش می یابد. اما این پیش بینی‌ها مدتها قبل از شیوع ویروس جدید کرونا در انگلیس و خطر طولانی‌تر شدن قرنطینه‌ها صورت گرفته بود.

    آخرین اطلاعات نشان می‌دهد روند بهبود اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز شده و تولید ناخالص داخلی این کشور 16 درصد افزایش یافته است. ولی این رشد بالا در سه ماهه سوم نتوانسته 19 درصد رکود در فصل بهار را جبران کند و محدودیت‌های جدید دوباره به راحتی اقتصاد انگلیس را به محدوده رکود بازمی‌گرداند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی