عصر بازار

رئیس سازمان بهزیستی:

مستمری نیازمندان باید ۲۰ درصد تعیین دستمزد سالانه باشد

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی گفت: به رغم صراحت ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، مستمری ماهیانه نیازمندان تحت پوشش بهزیستی باید بر اساس ۲۰ درصد دستمزد تعیین شده هر سال باشد که اکنون این طور نیست.

مستمری نیازمندان باید ۲۰ درصد تعیین دستمزد سالانه باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا افزود: در حال حاضر مستمری پرداختی به نیازمندان تحت حمایت بهزیستی حدود 172 هزار تومان به ازای هر نفر است که این رقم با توجه به تورم موجود بسیار کم و پاسخگوی زندگی این عزیزان نیست.

    وی ادامه داد: حداکثر مبلغ مستمری خانوار چند نفره نیز حدود 580 هزار تومان است که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود این رقم کفاف زندگی این افراد را نمی‌دهد.

    قبادی دانا با بیان اینکه حدود یک میلیون و 80 هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: مستمری خانواده های تحت پوشش بخشی از محل هدفمندی یارانه‌ها و بخشی نیز از محل اعتبارات سازمان بهزیستی تامین می شود.

    وی افزود: بر اساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه اگر حداقل دستمزد در یک سال دو میلیون تومان تعیین می شود، مستمری پرداختی به نیازمندان نیز بر اساس 20 درصد باید مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر باشد.

    رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه یکی از راه های توانمندسازی نیازمندان داشتن سرپناه است، سازمان بهزیستی برای تامین مسکن این عزیزان چه اقداماتی انجام داده، گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون 130 هزار واحد مسکونی با مشارکت دیگر دستگاهها ساخته و به جامعه هدف واگذار شده که از این تعداد 30 هزار واحد آن طی دو سال اخیر به نیازمندان تحویل شده است.

    وی با تاکید بر اینکه اکنون 160 هزار خانوار در نوبت دریافت مسکن هستند، گفت: شرایط ارائه مسکن به نیازمندان طرح‌های مختلفی از قبیل خانواده‌های دارای دو فرزند معلول را دارد که این خانواده ها از اولویت خاصی برخوردار هستند.

    قبادی دانا اظهار داشت: احداث مسکن برای نیازمندان با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان زمین و مسکن، وزارت مسکن و شهرسازی و انجمن خیریه مسکن سازان به انجام می رسد.

    رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه اعتبارات امسال ساخت مسکن برای نیازمندان 90 میلیارد تومان است، گفت: با این مبلغ شاید بشود در شهرهای بزرگ و کلانشهرها حدود 90 واحد مسکونی ساخته شود که با توجه به آمار افراد در نوبت برای دریافت مسکن بسیار کم است و در تلاش برای مشارکت با دیگر دستگاه‌های مختلف هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی