عصر بازار

ارزهای دیجیتالی جایگزین سوئیفت می شوند؟

عصر اعتبار- یک مقام بانک مرکزی روسیه از احتمال جایگزینی تدریجی ارزهای دیجیتال با سوئیفت به دلیل مزایای بالای آن ها خبر داد.

ارزهای دیجیتالی جایگزین سوئیفت می شوند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد این نهاد از احتمال محو سوئیفت و جایگزین شدن تدریجی ارزهای دیجیتالی با آن خبر داد چرا که به گفته وی، ارزهای دیجیتالی به میزان زیادی دلیل وجود سوئیفت را به چالش کشیده اند و دارای مزایای محسوسی نسبت به آن هستند.

    اولگا اسکوروبگاتووا- معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 نهاد مالی از جمله بانک های مرکزی در حال کار بر روی توسعه ارزهای دیجیتالی خود هستند، گفت: با نرخ فعلی بسیاری از کشورها در سال های آینده پلتفرم های پرداخت و دریافت خود را با ارزهای دیجیتالی سازگار خواهند کرد. 

    این مقام روسی در بخش دیگری از سخنان خود، مزایای ارزهای دیجیتالی را برابر سوئیفت یادآور شد و گفت: با استفاده از ارزهای دیجیتالی می توان معاملات را سریع تر و با تعرفه های کمتری انجام داد.

    اکنون سوئیفت بیش از 11 هزار عضو از سراسر جهان دارد و گسترده آن حدود 200 کشور را در بر می گیرد. برخی از کشورهای غربی در دسترسی دیگر کشورها اخلال ایجاد کرده اند و گمانه زنه هایی از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت توسط آمریکا وجود دارد. روسیه در حال حاضر در حال کار بر روی توسعه ارز مجازی خود با نام روبل دیجیتالی است که قرار است سال آینده به طور آزمایشی در شبه جزیره کریمه اجرایی شود. روسیه می خواهد روبل دیجیتالی به ابزاری در تراکنشات بین المللی تبدیل شود.

    به جز روسیه شمار دیگری از کشورها در حال کار بر روی توسعه ارز دیجیتالی خود هستند و بانک مرکزی چین از سایر رقبا در این زمینه جلوتر است و مراحل آزمایشی یوان چینی با موفقیت انجام شده اند. علاوه بر چین بانک مرکزی سوئد نیز پروژه مشابهی را در دست اجرا دارد و از بانک مرکزی اروپا نیز خبر می رسد مقدمات راه اندازی یورو دیجیتالی انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی