عصر بازار

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی با ۶۷۹ فقره سند صوری خسارت

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با ثبت ۶۷۹ فقره سند صوری خسارت از یکی از شرکت های بیمه‌گر۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی با ۶۷۹ فقره سند صوری خسارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که ‌با ثبت 679 فقره سند صوری خسارت در سامانه یکی از شرکت های بیمه‌گر 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

    سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح خبر فوق اظهار داشت: نماینده یکی از شرکت های بیمه گر به  پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فرد ناشناسی در سامانه شرکت بیمه  چندین فقره سند صوری خسارت بدنه ثبت و  خسارت مالی فراوانی به شرکت وارد کرده است.

    وی عنوان کرد: مهندسان پلیس فتا در بررسی های پلیس دریافتند که ثبت سندهای صوری داخلی بوده و به احتمال فراوان فردی با در اختیار داشتن رمزهای مربوط توانسته است اسناد صوری را ثبت و مبلغ ثبت شده در برگ های تعیین  خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کند.

    رئیس پلیس فتا تهران گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم روزانه 7 فقره سند صوری در سامانه پلیس با همکاری یکی از مراجعه کنندگان به شرکت، ثبت  کرده  و در مجموع  679 فقره سند صوری تنظیم کرده  است.

    این مقام سایبری تصریح کرد: با تلاش بی وقفه افسران سایبری پلیس فتا هویت متهم  و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پلیس فتا انتقال یافت.

    وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی  اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

    سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: تکمیل پرونده و دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی