عصر بازار

تا به امروز؛

دولت یارانه چند خانوار را حذف کرد؟

عصر اعتبار- دولت در سال ۹۸ مکلف به حذف یارانه نقدی ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که فقط توانست یارانه ۲۶۲ هزار و ۹۷۹ خانوار را حذف کند؛ البته بعد از ثبت اعتراض برخی از این خانوارها، یارانه ۳۴ هزار و ۸۷۰ نفر از این افراد مجدداً واریز شد.

دولت یارانه چند خانوار را حذف کرد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طبق تبصره 14 قانون بودجه دولت موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

    برهمین اساس نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای ماده 6 آیین نامه اجرایی این بند،‌به منظور تدوین دستوالعمل اجرایی مربوط، نسبت به برگزاری جلسات با وزارت‌خانه‌های کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌سازمان برنامه بودجه کشور و هدفمندی یارانه‌ها اقدام و پیش نویس دستور العمل مربوط را در تاریخ 30 مرداد 98 به دستگاه های اجرایی فوق الذکر ارسال نموده لیکن دستگاه های مذکور پاسخی ارائه ننموده اند و دستورالعمل مربوط به تصویب نرسیده که مبین عدم رعایت مفاد حکم مربوط است.

    در سال 98 تعداد یارانه بگیران حدود هفتاد و هفت میلیون و پانصد هزار بوده که حدود 23 میلیون و 250 هزار نفر آنها جزء سه دهک بالای درآمدی بوده اند. در سال مورد گزارش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی در اختیار، طی و مرحله در ماه های شهریور و مهر، نسبت به ارسال مشخصات تعداد 262 هزار و 979 خانوار شامل تعداد یک میلیون و پنج هزار و یکصد و بیست و چهار نفر به سازمان هدفمندسازی یارانه ها جهت حذف یارانه ایشان اقدام کرده است.

    با این حال اما طبق گزارش تفریغ بودجه 98، دولت همچنان موفق به حذف 3 دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران نشده است.

    همزمان با حذف یارانه برخی از دهک‌های بالای درآمدی، البته وزارت تعاون در اجرای آیین نامه اجرایی این بند جهت ثبت اعتراض افراد حذف شده و همچنین اعلام نتایج بررسی ها به کلیه معترضین، سامانه www.yaraneh10.mcls.gov.ir  را معرفی کرده که در سال 98 بعد از بررسی مستندات مربوط به معترضین ثبت نام کننده در سامانه ذکر شده، در مجموع تعداد 34 هزار و 870 نفر جهت دریافت یارانه،‌ مجدداً به سازمان هدفمندی یارانه ها معرفی شده اند.

    گفتنی است،‌وزارت تعاون در اجرای ماده 7 آیین نامه اجرایی طی سال گذشته اطلاعات یک میلیون و دویست و یک هزار و نهصد و سی و دو نفر از موالید جدید را جهت برقراری یارانه ایشان به صورت ماهانه به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی