عصر بازار

۲۰ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی باید از منابع دریافتی تامین شود

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع دریافتی از پروژه‌های ساختمانی باید ۲۰درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تامین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

۲۰ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی باید از منابع دریافتی تامین شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی این شهرستان و همچنین فرماندار و مسئولین ادارات پاکدشت که در محل شعبه تأمین اجتماعی پاکدشت برگزار شد، اظهارداشت: درحال حاضر 830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و در صورت تأمین منابع پایدار امکان استفاده حدود 400 کارگر ساختمانی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

    سالاری با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش تعهداتی دارد، افزود: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این عزیزان اقدامات اساسی انجام شده است و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد.

    وی اظهارداشت: تامین اجتماعی تنها صندوقی است که با مکانیزم‌های بیمه‌ای و با اتکاء به منابع حاصل از حق بیمه درحال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش است و وابسته به دولت نیست.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش را دومین وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: وظیفه سازمان، تامین خدمات درمانی است که اولویت اصلی خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

    سالاری با بیان اینکه ترجیح سازمان تأمین اجتماعی خرید خدمات درمانی است، افزود: تولید درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تامین اجتماعی است و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نوعی کمک به وزارت بهداشت است.

    وی از افزایش 10 برابری سهمیه وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال 180 میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخت شد و امسال این رقم به 2000 میلیارد تومان رسیده است و تمام فرآیند درخواست تا پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو