عصر بازار

در ۹ماهه نخست امسال انجام شد؛

پرداخت تسهیلات هزار تریلیون ریالی بانک صادرات ایران به بخش‌های اقتصادی

عصر اعتبار- نائب رئیس هیات‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: پذیرش مسئولیت اجتماعی در بانک صادرات ایران، تنها معطوف به رفع دغدغه‌های فرهنگی و معیشتی نیست، بلکه با پرداخت بیش از هزار تریلیون ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی در ۹ ماهه اول سال جاری، استمرار تولید و اشتغال جدید دنبال شده است.

پرداخت تسهیلات هزار تریلیون ریالی بانک صادرات ایران به بخش‌های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، امیر یوسفیان در اجلاس سراسری مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای که با حضور مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی فعال در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، افزود: مسئولیت اجتماعی نظام بانکی در سه بخش ارائه خدمات بانکی برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده  از حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها، کمک به تشکیل خانواده و ایجاد اشتغال و استمرار تولید در مجموعه‌های اقتصادی تعریف شده است.
    وی اظهار کرد: نظام بانکی در کنار سایر آحاد جامعه به طور جدی مسئولیت اجتماعی خویش را پذیرفته و تلاش کرده این مسئولیت را به بهترین نحو انجام برساند.

    نائب رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تاکید کرد: کار بزرگ نظام بانکی، حمایت از استمرار تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور و در عین حال کمک به ایجاد شغل‌های جدید است.

    یوسفیان افزود: بانک صادرات ایران برای تحقق این هدف در 9 ماهه اول سال 99 بالغ بر هزار تریلیون ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت و به استمرار بیش از 400 هزار شغل در کشور کمک کرده است.

    نائب رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارهای آسیب‌دیده از این بیماری، واحد‌های بانک هیچگاه تعطیل نشد و خدمت‌گذاری توام با مسئولیت‌پذیری کامل همکاران با اشتیاق فراوان ادامه یافت و مسئولیت ارائه خدمات بانکی فراموش نشد تا جایی که دو هزار و 500 نفر از همکاران بانک صادرات ایران به بیماری کرونا مبتلا شدند و متاسفانه 13 نفر در راه خدمت به مردم جان به جان آفرین تسلیم کردند.

    یوسفیان با اشاره به اینکه بخش عمده مراجعات مشتریان و مردم به شعب برای دریافت خدمات بانکی است، اظهار کرد: بانک صادرات ایران در تلاش برای کاهش آسیب‌های این بیماری بر مشتریان و هموطنان، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک را جدی‌تر از گذشته دنبال کرد و سامانه شمس با قابلیت افتتاح غیرحضوری حساب، درخواست تسهیلات خرد و سایر خدمات بانکی راه‌اندازی شد تا مسئولیت اجتماعی در شرایط بحرانی نیز انجام شود.

    یوسفیان با یادآوری این که همیشه در شرایط سخت و بحرانی مسئولیت‌های زیادی به بانک‌ها واگذار می‌شود، افزود: تلاش کردیم که در شرایط بحرانی و حوادث پیش آمده و همچنین دوران این بیماری، با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و طولانی‌مدت در بانک صادرات ایران، درصدی از آلام مردم بکاهیم.

    وی افزود: در گام اول بانک صادرات ایران، 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم پرداخت و در گام دوم به بیش از 67 هزار کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات حمایتی پرداخت کرد که این روند همچنان ادامه دارد.

    در این مراسم با پخش نماهنگ ویژه گرامیداشت کارکنان جان باخته بانک صادرات ایران بر اثر کرونا، مسئولیت‌پذیری تلاشگران بانک صادرات ایران در خالی نکردن سنگر خدمت‌رسانی مورد تحسین قرار گرفت.

    در ابتدای این مراسم، سیدمالک حسینی، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تشکر از نگاه ویژه حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به مسئولیت اجتماعی از اقدامات این بانک در اهتمام به مسئولیت‌ اجتماعی به ویژه کمک به تجهیز گرم‌خانه شهرداری تهران قدردانی کرد.

    در پایان مراسم لوح و تندیس زرین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای با رویکرد توسعه اقتصادی به بانک صادرات ایران اعطا شد.

    گفتنی است بانک صادرات ایران علاوه بر پرداخت میلیاردها ریال وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی در بخش‌های مختلف اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار، نسبت به احداث مدرسه و مراکز فرهنگی در مناطق مختلف کشور و تجهیز کتابخانه مدارس در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان اقدام کرده و ضمن حمایت از ناشران و اهل قلم با حضور  موثر و مستمر در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و استان‌ها، به حمایت از همایش‌ها و نشست‌های علمی و  اقداماتی مانند ایجاد پردیس درختکاری مفرح در پارک جنگلی چیتگر تهران با هدف حفاظت از محیط زیست اهتمام داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی