عصر بازار

رییس‌جمهور:

فشار بر معیشت مردم پذیرفته نخواهد شد

عصر اعتبار- رییس جمهور گفت: هرگونه تصمیمی که منجر به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور شود، پذیرفته نخواهد شد.

فشار بر معیشت مردم پذیرفته نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر حسن روحانی گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏ های آینده با خرید واکسن از شرکت ‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت ‏بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.

    در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی از فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در تامین منابع و خرید واکسن کرونا از تولیدکنندگان مختلف در خارج از کشور، گزارش ‏هایی ارائه کردند.

    رییس جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‏ های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت ‏های لازم کارشناسی است، به گونه ‏ای برنامه ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع‏تر به سرانجام برسد.

    وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تجارب به دست آمده از خلال سه سال مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: دولت با تکیه بر تجارب به دست آمده از ایستادگی در برابر این جنگ تمام عیار و خنثی ‏سازی تحریم‏ های غیرانسانی، بودجه سال آینده کشور را با هدف توسعه اقتصادی و نیز حمایت موثر معیشتی از مردم، تنظیم کرده است.

    دکتر روحانی اضافه کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می ‏کند که با لحاظ تمامی الزامات، نیازها و داشته‏ های کشور، افقی امیدوارکننده و آرامش ‏زا در توسعه اقتصادی و معیشت و مردم باید اثرات مثبت آن را در زندگی خود احساس کنند. به همین دلیل باید از هرگونه تصمیمی که منجر به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور شود، پذیرفته نخواهد بود.

    رییس جمهور تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی و یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فرآورده ها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‏بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به صورت واقع ‏بینانه و با تاکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی