عصر بازار

دارایی ثروتمندان ۸۰۰ میلیارد پوند بیش از برآورد دولت

۲۵ درصد کل ثروت انگلیس در اختیار یک درصد ثروتمند

عصر اعتبار- کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه ۲۵درصد از ثروت کل انگلیس در اختیار یک درصد ثروتمند بالای این کشور قرار دارد دولت این کشور باید از دارایی ثروتمندان مالیات بگیرد.

۲۵ درصد کل ثروت انگلیس در اختیار یک درصد ثروتمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، تحقیقات اخیر بنیاد رزولوشن نشان می‌دهد 25 درصد از کل ثروت انگلیس در اختیار تنها یک درصد ثروتمند بالای این کشور قرار دارد.

    این مؤسسه می‌گوید: شرایط پیش آمده زنگ هشداری برای افزایش نابرابری در این کشور است.

    گزارش این مؤسسه نشان می‌دهد دارایی واقعی یک درصد ثروتمند بالای جامعه انگلیس 800 میلیارد پوند بیشتر از آمارهایی است که از سوی دولت این کشور اعلام شده است

    این مؤسسه می‌گوید، البته این رقم هم به صورت تخمینی محاسبه شده و میزان دقیق می‌تواند حتی از این رقم هم بیشتر باشد.

    این اندیشکده انگلیسی می‌گوید در حالیکه دولت مدعی است که یک درصد ثروتمند بالای جامعه این کشور 18 درصد کل ثروت انگلیس را در اختیار دارند اما آمار واقعی حدود 25 درصد است.

    این مؤسسه از دولت انگلیس خواسته تا معافیت مالیاتی در مالیات بر ارث و ثروت را کاهش داده و حتی به سمت اعمال مالیات بر دارایی‌های یک درصد ثروتمند این کشور نیز برود.

    بنیاد رزولوشن می‌گوید این اقدام می‌تواند در کنار تأمین منابع مالی بیشتر در راستای تأمین هزینه‌های افراد مسن در این کشور شرایط را برای مقابله مؤثرتر با کرونا فراهم کند.

    از سال 2008 تاکنون افزایش قیمت دارایی‌ها در انگلیس باعث شده که شاهد آن باشیم 93 درصد از ثروت تولید شده در این کشور ناشی از بالا رفتن دارایی‌هایی همچون ملک و مسکن باشد.

    کارشناسان اقتصادی این مؤسسه می‌گویند با توجه به اینکه انگلیس حدود یک دهه است که با فشار اقتصادی روبه‌رو است حالا زمان آن رسیده که لندن رویکرد بهتری را در قبال دریافت مالیات از ثروتمندان در پیش گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی