عصر بازار

چقدر از یارانه معیشتی کرونا واریز شده است؟

عصر اعتبار- طی سه نوبت باقی مانده از پرداخت یارانه معیشتی کرونا تا پایان سال، قرار است ۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان برای ۳۴ میلیون نفر در ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز شود.

چقدر از یارانه معیشتی کرونا واریز شده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 3568 میلیارد تومان از منابع تخصیص داده شده برای پرداخت یارانه معیشتی واریز شده است.

    در نوبت اول واریز یارانه کرونا 34 میلیون نفر یارانه دریافت کردند که 8٫9 میلیون نفر از آنها جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، مبلغ یارانه برای این افراد 120 هزار تومان به‌ازای هر نفر است. 25 میلیون نفر دیگر از افراد کم‌درآمد مبلغ 100 هزار تومان دریافت کردند.

    طبق تصویب‌نامه هیات وزیران در روز 10 دی ماه، معادل 14 هزار و 500 هزار میلیارد تومان از سهام مورد واگذاری را توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

    در مجموع از 14 هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص داده شده برای پرداخت یارانه معیشتی 3568 میلیارد تومان واریز شده و 14 هزار و 272 میلیارد تومان آن تا پایان سال در سه نوبت برای این 34 میلیون نفر واریز می‌شود.

    همچنین حدود 228 میلیارد تومان از این بودجه باقی می‌ماند.

    بسیاری از مردم مدعی هستند که شرایط دریافت یارانه معیشتی کرونا را دارند اما برایشان واریز نشده، وزارت کار نیز گفته که شش میلیون نفر متفاضی شناسایی کرده که در صورت تامین منابع از سوی سازمان برنامه‌وبودجه این تعداد نیز یارانه کرونا را دریافت می‌کنند.

    اما سازمان برنامه‌وبودجه تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و تامین منابع جدید را تایید یا تکذیب نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی