عصر بازار

بازنگری دستمزد کارگران در طول سال لازم است

عصر اعتبار- یک مقام مسئول کارگری می گوید با بروز رسانی و بازنگری دستمزد کارگران در طول سال بخشی از خلأیی که بین سبد معیشت و افزایش هزینه ها وجود دارد، جبران می شود و قدرت خرید کارگران بهبود می یابد.

بازنگری دستمزد کارگران در طول سال لازم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح اله بیات  درباره طرح مجلس برای افزایش دوبار در سال حقوق کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: این طرح را به فال نیک می گیریم و از نمایندگان تشکر می کنیم. این حداقل کاری است که می توان درباره بهبود وضع معیشت کارگران و بازنشستگان درنظر گرفت و فاصله بین معیشت و هزینه های آنها را کاهش داد.

    وی افزود: جامعه کارگری بارها اعلام کرده که دنبال افزایش حقوق نیست و اگر تورم کنترل شود کمک می کند که هزینه های زندگی کارگران کاهش یابد ولی به طور حتم هیچ دولتی روی کار نیامده که قول بدهد نرخ کالاهای بازار را ثابت نگه دارد و کالاها تا آخر سال مشمول افزایش قیمت نشود.

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه ثابت ماندن حقوق کارگران با تغییر چندباره قیمت کالاها همخوانی ندارد، گفت: با توجه به آنکه نرخ اقلام در طول سال چندین نوبت جا به جا می شود و تغییر می کند ولی حقوق و دستمزد ثابت می ماند، طبعا دستمزدی که برای کارگران تصویب می شود هزینه های زندگی آنها را پوشش نمی دهد بنابراین یکی از راهکارهایی که می تواند به این مساله کمک کند این است که در طول سال حداقل دو مرتبه افزایش دستمزد داشته باشیم.

    بیات گفت: به لحاظ اینکه شش ماه اول و شش ماه دوم قیمتها و هزینه ها قابل مقایسه نیست، با بروز رسانی و بازنگری دستمزد بخشی از خلأیی که بین سبد معیشت و نرخ تورم اقلام وجود دارد،  جبران می شود.

    وی تصریح کرد: زمانی که سبد معیشت کارگران با افزایش چندباره هزینه ها مواجه می شود طبیعی است که سفره کارگران کوچکتر و قدرت خریدشان کاهش یابد لذا تاکید بر افزایش حقوق بیش از یکبار به این دلیل است که بخشی از افزایش هزینه های معیشت کارگران جبران شود از این رو معتقدم طرح مجلس اتفاق مبارکی است که در ارتقای قدرت خرید و بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری موثر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو