عصر بازار

رشد ۴۵۵ درصدی فروش سکه طلا در آمریکا

عصر اعتبار- تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و نقره در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رکورد زد و آمار ضرابخانه آمریکا نشان داد که تقاضا برای سکه طلا و نقره به بالاترین میزان در چهار سال اخیر صعود کرد.

رشد ۴۵۵ درصدی فروش سکه طلا در آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار فروش ضرابخانه آمریکا نشان داد 844 هزار اونس سکه طلای عقاب آمریکایی در سال 2020 فروخته شده است. تقاضا برای طلای فیزیکی در سال 2020 بیش از پنج برابر افزایش یافت و در مقایسه با 152 هزار اونسی که در سال 2019 فروخته شد، 455 درصد رشد کرد.

    فروش سکه های طلا به بالاترین سطح از سال 2016 رسید که طی آن ضرابخانه آمریکا حدود دو میلیون اونس سکه طلا فروخته بود.

    همچنین فروش سکه های نقره ضرابخانه آمریکا نسبت به سال پیش رشد بیش از دو برابر داشت و 30.01 میلیون اونس نقره فروخته شد که 101 درصد در مقایسه با سال 2019 افزایش داشت.

    نه تنها تقاضا برای فروش سکه طلا و نقره به بالاترین رکورد چهار ساله صعود کرده بلکه ضرابخانه ها در سراسر جهان قادر به پاسخگویی در برابر حجم بالای تقاضا نبودند زیرا زنجیره تامین جهانی به دلیل تدابیر قرنطینه که از سوی دولتها برای مقابله با شیوع ویروس مرگبار به اجرا گذاشته شده بود، به شدت مختل شد.

    طبق اعلام ضرابخانه آمریکا، پرفروشترین ماه، مارس بود که همزمان با پیامدهای ویرانگر همه گیری کووید 19 بر اقتصاد جهان، 151 هزار و 500 اونس طلا فروخته شد. سرمایه گذاران در شرایطی که بازارهای سهام با فشار فروش کم سابقه مواجه شده بودند، به سوی بازارهای فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن سرازیر شدند.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، دومین ماه پرفروش سکه طلا در اوت بود که رکورد صعود قیمت طلا شکسته شد و با عبور اونس طلا از مرز 2000 دلار، سرمایه گذاران به سمت خرید طلای فیزیکی جذب شدند و ضرابخانه آمریکا 121 هزار اونس سکه طلا فروخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی