عصر بازار

ارائه وام ۵ میلیونی کرونا در موارد خاص

افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان

عصر اعتبار- معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان درباره ارائه وام کرونا در قالب وام موارد خاص گفت: برای کرونا وام موارد خاص را پیش‌بینی کرده‌ایم که مبلغ آن ۵ میلیون تومان است و با تشخیص معاونان دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد.

افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، "الیاس منیری" معاون دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان در خصوص افزایش وام‌های دانشجویی و در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به هزینه‌های بالای آموزش مجازی در خصوص تامین بسته‌های اینترنتی، کمک هزینه و وام به دانشجویان تعلق می‌گیرد؟ گفت: امسال سیاست و رویکرد ما به طور کل در راستای تقویت وام‌های دانشجویی، افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی و هدفمند کردن آن‌ها قرار گرفته است.

    معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان گفت: امسال مبالغ وام‌های ما رشد دو، سه برابری داشته، به عنوان مثال وام تحصیلی که پیش‌تر 600 هزار تومان بوده الان یک و نیم تا دو میلیون تومان شده است. همچنین وام ضروری که یک میلیون تومان بوده تا سقف 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

    وی در خصوص افزایش ودیعه مسکن دانشجویان گفت: میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان پیش‌تر از 3 تا 10 میلیون بوده اما اکنون به 15 تا 25 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، حتی برای اینکه دانشجویان بتوانند از این شرایط استفاده کنند شرایط دریافت وام را سهل‌تر کرده‌ایم و حتی گفتیم که ضامن‌های قراردادی هم می‌توانند ضامن شوند تا دانشجویان بیشتری بتوانند وام بگیرند.

    منیری درباره ارائه وام کرونا در قالب وام موارد خاص گفت: برای کرونا وام موارد خاص را پیش‌بینی کرده‌ایم که مبلغ آن 5 میلیون تومان است و با تشخیص معاونین دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می‌گیرد. همچنین مبلغ 4 میلیون تومان وام برای دانشجویانی که خودشان و خانواده‌شان مبتلا به بیماری خاص هستند تعلق خواهد گرفت. تا کنون هم هرکس تقاضای این وام‌ها را داشته به او داده شده است.

    منیری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار داشت:خوابگاه اغلب دانشگاه‌های کشور دایر نیست به جز دانشگاهی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکترا دارند. طبق گزارش‌هایی که ما دریافت کرده‌ایم این خوابگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

    وی اظهار داشت: هر دانشگاه متناسب با مقتضیات و ویژگی‌های خاص خودش و متناسب با ظرفیت‌هایش عمل می‌کند؛ به‌عنوان مثال در برخی از دانشگاه‌ها می‌بینیم که مواد ضدعفونی کننده و ماسک توزیع می‌شود و اتاق‌ها تک نفره هستند. یا غذاخوری‌ها معمولاً تعطیل شده و غذاها در درب اتاق تحویل دانشجویان داده می‌شود.

    معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به ارائه کارت برای خرید غذا به دانشجویان بیان کرد: برخی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا به دانشجویان جیره یا مواد غذایی خشک می‌دهند و یا کارت‌هایی را در اختیار آن‌ها می‌گذارند که خودشان با آن کارت غذا تهیه کنند.

    وی تاکید کرد: بعضا دانشگاه‌هایی داریم که غذا را خودشان می پزند، اما دانشجو حاضر نیست غذای دانشگاه را بخورد به همین خاطر دانشگاه هزینه غذای دانشجو را می‌دهد تا دانشجو خودش غذا تهیه کند و این نشان می‌دهد دانشجویان حتی سختگیرتر از مسئولان هستند و برای سلامتی‌شان اهمیت قائل‌اند.

    منیری خاطر نشان کرد: ویروس کووید 19 یک بیماری هزار چهره است و دانشجویان به این موضوع کاملا واقف بوده و به حساسیت این موضوع آگاه هستند به همین خاطر ترجیح می‌دهند از طریقه روش‌های سالم‌تری که کمترین تماس انسانی وجود دارند برای تامین غذا استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو