عصر بازار

اعلام جزئیات بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن

عصر اعتبار- رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا، جو بایدن، پنج‌شنبه شب جزئیات بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری خود را اعلام کرد؛ این بسته قرار است برای تقویت سریع اقتصاد آمریکا به کار گرفته شود.

اعلام جزئیات بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا، جو بایدن، پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا (صبح جمعه به وقت تهران) جزئیات بسته کمک مالی کرونایی 1.9 تریلیون دلاری خود را اعلام کرد که قرار است برای تقویت سریع اقتصاد آسیب‌دیده از بحران کرونا به کار گرفته شود.

    بایدن در سخنرانی خود به مناسبت معرفی این بسته گفت: بحرانی از رنج عمیق انسان‌ها در برابر دیدگان ما قرار داد و ما هیچ وقتی برای هدر دادن نداریم.

    در این بسته کمک مالی، 415 میلیارد دلار برای تقویت واکنش به ویروس کرونا و توزیع واکسن اختصاص داده شده، 1 تریلیون دلار به صورت یارانه نقدی مستقیم به خانوارها ارائه خواهد شد و 440 میلیارد دلار هم به شرکت‌های کوچک آسیب‌دیده از بحران کرونا کمک خواهد شد.

    حالا به اضافه چک‌های 600 دلاری یارانه نقدی که آخرین بار توسط کنگره تصویب شده بود، به هر آمریکایی یک چک 1,400 دلاری دیگر تحویل داده خواهد شد. به علاوه مبلغ کمک‌هزینه هفتگی بیکاران هم از 300 دلار به 400 دلار افزایش خواهد یافت و این روند تا پایان سپتامبر اجرا خواهد شد.

    25 میلیارد دلار برای کمک به اجاره‌نشین‌ها و 5 میلیارد دلار برای کمک به پرداخت قبض‌های آب و انرژی اختصاص می‌یابد و برنامه جلوگیری از اخراج مستأجران تا انتهای سپتامبر 2021 تمدید خواهد شد.

    بایدن همچنین اعلام کرد مهمترین هدف دولت او توزیع 100 میلیون واکسن کرونا در 100 روز اول دولت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی