عصر بازار

ارزش دلار کانادا کاهش یافت

ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا ۰.۸ درصد کاهش یافت.

ارزش دلار کانادا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روز جمعه دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود ضعیف شد، در حالی که کاهش تمایل ریسک منجر به سود بیشتر برای دلار می شود. دلار کانادا با 0.8 درصد کاهش در 1.2732 نسبت به دلار، یا 78.54 سنت ایالات متحده معامله شد و از بالاترین رقم سه سال گذشته در 1.2621 عقب نشینی کرد.

    بازده بالاتر خزانه داری آمریکا در پیش بینی هزینه های مالی اضافی، از اوایل ماه جاری از دلار حمایت کرده است. روز پنج شنبه رییس جمهور منتخب جو بایدن بسته محرکی به ارزش 1.9 تریلیون دلار پیشنهاد داد، اما با اعلام چین درمورد بیشترین تعداد موارد ابتلای روزانه COVID-19 در بیش از 10 ماه، تصمیم سرمایه گذاران متزلزل شد.

    همچنین سرمایه گذاران با انتشار واکسن ها با سرعت  کمتر از حد انتظار درگیر شده اند. فایزر گفت که به دلیل تغییر در روند تولید با هدف افزایش تولید، تولید واکسن خود را کُند می کند. سهام های جهانی سقوط کرد و معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با 2.3 درصد کاهش به 52 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید. نفت یکی از صادرات عمده کانادا است.

    اتحادیه املاک و مستغلات کانادا اعلام کرد که فروش خانه های کانادایی در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر 7.2 درصد افزایش یافته و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.  بازار مسکن از نرخ بهره کم سابقه ای که توسط بانک کانادا تعیین شده بهره مند شده است. بانک مرکزی قرار است هفته آینده درباره نرخ بهره تصمیم بگیرد. بازده اوراق قرضه دولت کانادا از خزانه داری ایالات متحده کمتر بود. اوراق 10 ساله با کاهش 4.6 واحد پایه 0.810 درصد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی