عصر بازار

هر گرم طلا در آستانه ۸۰۰ هزار تومان!

عصر اعتبار- دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش شدید قیمت طلا و سکه باعث شد تا تعداد فروشندگان در بازار زیاد شود. چنانچه فردا تغییر خاصی در انس جهانی وجود نداشته باشد، احتمالا قیمت طلا فردا اندکی ارزان‌تر می‌شود.

هر گرم طلا در آستانه ۸۰۰ هزار تومان!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، طلا و سکه وارد کانال جدیدی شد. به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، علت ارزان شدن قیمت طلا و سکه کاهش شدید تقاضا و قیمت دلار است. امروز قیمت دلار با هزار و 150 تومان کاهش وارد کانال 21 هزار و 550 تومان شد.

    بازار جهانی طلا هم تغییر چندانی نداشت و در پایین‌ترین قیمت یک ماه و نیم اخیر یعنی یک هزار و 834 دلار ایستاد؛ این در حالی است که انس جهانی طلا نسبت به نخستین روز هفته پنج دلار افزایش یافته است.

    نادر بذرافشان معتقد است: کاهش شدید قیمت طلا و سکه باعث شد تا تعداد فروشندگان در بازار زیاد شود. چنانچه فردا تغییر خاصی در انس جهانی وجود نداشته باشد، قیمت طلا فردا اندکی ارزان می‌شود.

    پیش از این ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: « ظاهرا قرار است قیمت دلار ارزان‌تر شود، بنابراین طلا هم تا پایان سال ارزان می‌شود.»

    دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: تقاضا برای خرید طلا در بازار وجود ندارد. در این شرایط مردم نظاره‌گر هستند و معتقدند کاهش قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر می‌شود.

    حالا کاهش قیمت طلا، تقاضا برای خرید را کاهش داده اما مردم برای فروش طلای خود به بازار هجوم برده‌اند.

    قیمت سکه چقدر ارزان شد؟
    بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به روز شنبه 76 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ 924 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم 550 هزار تومان کاهش یافت و به قیمت 9 میلیون و 750 هزار تومان رسید.

    همچنین امروز قیمت نیم سکه با 250 هزار تومان کاهش به قیمت پنج میلیون و 350 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم با 200 هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

    قیمت سکه گرمی هم 100 تومان کاهش یافت و با قیمت دو میلیون تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو