عصر بازار

فعالیت ۲۰۰۰ کسب و کار اینترنتی در کشور

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره کسب و کارهای مجازی گفت: حدود ۱۰ سال است که کسب و کارهای اینترنتی در کشور به طور رسمی فعالیت دارند و حدود ۲ هزار کسب و کار اینترنتی دارای مجوز در کشور فعالیت دارند.

فعالیت ۲۰۰۰ کسب و کار اینترنتی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی در برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در کشور، گفت: افرادی که می‌خواهند از فروش آف‌لاین به آنلاین وارد شوند ابتدا باید محصولات خود را برای فروش در پاساژهای اینترنتی بگذارند و اگر از فروش خود راضی بودند می‌توانند این کار را به صورت مستقل انجام دهند.

    وی ادامه داد: حدود 10 سال است که کسب و کارهای اینترنتی در کشور به طور رسمی فعالیت دارند. اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در حال حاضر 4 ساله است و حدود 2 هزار کسب و کار اینترنتی دارای مجوز در کشور فعالیت دارند.

    عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی با این توضیح که صرفا "ای نماد " برای کسب و کارهای اینترنتی کافی نیست، افزود: مردم باید از کسب و کارهایی خرید کنند که در کنار نماد اعتماد الکترونیکی، جواز کسب هم باید داشته باشند.

    آلفت نسب ابراز داشت: اگر مشکلی برای خریداران پیش آید می‌توانند به صورت آنلاین به سایت اتحادیه مراجعه کرده و مشکل خود را اعلام کنند. تخلف کسب و کارهای مجوز دار و عضو اتحادیه حتما توسط اتحادیه پیگیری می‌شود.

    عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی درباره وضعیت کسب و کارهای اینترنتی در ایام کرونایی، گفت: بعد از کرونا در برخی از کسب و کارها مثل سوپرمارکت‌ها، حوزه محتوا (برگزاری کلاس‌های آموزشی)، بازی و سرگرمی رشد بسیار خوبی داشتیم.

    وی متذکر شد: در ابتدای شیوع کرونا تاکسی‌های اینترنتی کمی دچار مشکل شدند. همین طور در حوزه گردشگری هم دچار رکود شدیم، اما در کل تصور ما بر این است که کسب و کارهای آف‌لاین هم باید به این سمت حرکت کرده و خدمات آنلاین ارائه دهند.

    الفت نسب در پاسخ به اینکه «چرا برخی فروشگاه‌های اینترنتی حتی با عرضه تخفیف دار باز هم اجناس خود را گرانتر می‌فروشند؟»، بیان داشت: در خرید اینترنتی به راحتی می‌توان فروشگاه‌های مختلف را مشاهده و اجناس آنها را با هم مقایسه کرد.

    عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی اضافه کرد: ذات فروشگاه اینترنتی در کشور ما با تخفیف همراه است. با تمام تبلیغاتی که برای فروشگاه های آنلاین انجام می‌شود، همچنان 98 درصد مردم ترجیح می‌دهند به صورت حضوری خرید کنند.

    وی افزود: برای موارد گرانفروشی بر اساس فصل هشتم  قانون نظام صنفی مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه www.ecunion.ir به صورت آنلاین شکایت خود را اعلام کنند. حداقل 5 روز زمان نیاز است تا کسب و کار به ما پاسخ دهد تا ما این تخلفات را پیگیری کنیم.

    الفت نسب با ذکر اینکه هر 60 روز یکبار وب سایت‌ها توسط بازرسان ما مورد نظارت قرار می‌گیرند، گفت: در کنار گزارش بازرسان، اگر مردم موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند بررسی میدانی هم صورت خواهد گرفت،اما در برخی موارد مردم شکایت دارند چرا سایت‌ها نمی‌توانند محصولات را به موقع و با قیمت یکسان تحول دهند.

    عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی تصریح کرد: در پاسخ باید گفت بیشتر این سایت‌ها اجناس سفارشی را در انبار ندارند و آنها را از بازار تهیه می‌کنند؛ به همین دلیل در برخی مواقع با نوسان قیمت یا تاخیر در تحویل روبرو هستیم؛ ضمن اینکه این شرایط برای فروشگاه‌های آف لاین (فیزیکی) هم مصداق دارد. 

    وی اظهار داشت: اگر مردم از کیفیت محصول شکایت داشته باشند می‌توانند به ما اعلام کنند تا ما هم به سازمان تعزیرات گزارش دهیم.

    الفت نسب درباره افرادی که می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند، گفت: در حال حاضر پاساژهای اینترنتی به سرعت رشد دارند؛ چون فروش اینترنتی کاری بسیار سخت است.

    عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی یادآور شد: افرادی که می‌خواهند از فروش آف‌لاین به این حوزه وارد شوند، ابتدا باید محصولات خود را برای فروش در پاساژهای اینترنتی بگذارند و اگر از فروش خود راضی بودند می‌توانند این کار را به صورت مستقل انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو