عصر بازار

کشف ۶۹۸۴ دستگاه ماینر در تهران/ ۶۷۲ دستگاه آماده نصب بود

عصر اعتبار- رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی محل دپو و نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و کشف ۶۹۸۴ دستگاه ماینر، خبر داد.

کشف ۶۹۸۴ دستگاه ماینر در تهران/ ۶۷۲ دستگاه آماده نصب بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: پرونده‌ای مبنی بر دپو و نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، به پلیس امنیت اقتصادی تهران ارجاع که محتویات پرونده حاوی این بود، مردی با تأسیس شرکتی فنی و مهندسی اقدام به آماده سازی و بهره برداری 6984 دستگاه ماینر کرده بود.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: کاراگاهان در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند محل شرکت را در آپارتمانی در محدوده کیلومتر 8 جاده کرج شناسایی کنند. با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان به محل اعزام موفق شدند در یک عملیات پلیسی مالک اصلی کالاها را دستگیر کنند.

    سرهنگ گودرزی افزود: در بازدید و بازرسی از محل تعداد 6312 دستگاه ماینر نصب شده و تعداد 672 دستگاه ماینر نیز آماده نصب در محل کشف گردید.

    وی ابراز داشت: تا اخذ نظریه کارشناسان از سوی اداره برق و بررسی مجوز (برگ سبز ماینر)، شرکت فنی و مهندسی پلمپ گردید.

    این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 80 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هیچ راه رایگان و بدون زحمتی برای کسب درآمد از این طریق وجود ندارد و کسب درآمد از طریق بیت کوین مستلزم زمان و پول برای خرید دستگاه و تجهیزات و البته کسب تجربه است و با توجه به غیرقانونی بودن استخراج بیت کوین و استفاده از دستگاه‌های ماینر در ایران، این نوع کسب درآمد ممنوع اعلام شده است و بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر کسب درآمد بروند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی